Представники влади та бізнесу Житомирщини продовжують розробляти проєкт Стратегії розвитку області на період до 2027 року. Про це повідомляє прес-служба Житомирської ОДА.
Чергове робоче засідання пройшло сьогодні, 2 серпня, у Житомирі за участю заступника голови ОДА Романа Щебетова.
За словами директора департаменту агропромислового розвитку та економічної політики ОДА Віктора Градівського, робота над розробкою Стратегії розпочалася навесні 2019 року і вже є конкретні напрацювання у цьому напрямку.
Директор департаменту презентував проект SWOT-аналізу сильних сторін та можливостей Житомирської області. Серед них:
Вигідне транспортно-географічне розташування області, що дозволяє використовувати транзитний рух товарів і послуг, співпрацювати з сусідніми регіонами, збільшувати збут місцевої продукції та надавати послуги. Розгалужена мережа водотоків та ґрунтів високої природної родючості. Великі лісові масиви та породи деревини, особливо цінні за своїми характеристиками. Багатогалузеве сільськогосподарське виробництво, у тому числі органічне та наявність конкурентоспроможних сільськогосподарських товаровиробників. Розвинені галузі промислового виробництва. Велика кількість об’єктів природнозаповідного фонду, пам’яток історії, музеїв. Наявність потенційних об’єктів та вільних земельних ділянок для залучення інвестицій, позитивна тенденція збільшення питомої ваги інвестицій з країн ЄС та позитивна практика взаємодії з іноземними інвесторами. Розвиток та ефективність експортоорієнтованих підприємств. Наявність ВНЗ I-ІV рівнів акредитації, що забезпечують підготовку спеціалістів для галузей промисловості, сільського господарства та соціальної сфери. Створені комфортні умови для ведення бізнесу. Успішна реалізація реформи децентралізації влади та формування фінансово спроможних територіальних громад області. Реалізація механізмів соціального партнерства та партнерства з бізнесспільнотою.
Серед можливостей Житомирщини:
- Можливості, обумовлені продовженням реалізації державного механізму стимулювання енергоефективності у житловому секторі.
- Можливості у зв’язку з позитивною динамікою попиту на зовнішніх і внутрішніх ринках на сільськогосподарську продукцію, у тому числі органічну та стабільність трендів у світі і в Україні: «чисті продукти харчування», «здорове харчування».
- Можливості співпраці з регіонами України та країнами світу. Можливості у зв’язку з зростанням попиту в країні і світі на «локальні» мандрівки, у тому числі у сільську місцевість та інтересу до українських місцевих пам’яток історії і культури, традицій і звичаїв.
- Можливості, у разі збільшення квот на експорт української продукції (товарів) у країни ЄС у рамках Угоди про Асоціацію між Україною і ЄС.
Після презентації аналізу області учасники працювали у тематичних робочих групах, результати та пропозиції роботи будуть внесені до проєкту Стратегії.