Йдеться про нову форму реалізації принципу взаємодії з населенням на засадах партнерства.
До такого проєкту залучаються міжнародні партнери (Консультативна місія Європейського Союзу в Україні, уряди Канади та США) з метою надання міжнародної технічної допомоги, зокрема проведення тренінгів та навчальних курсів підвищення кваліфікації поліцейських, які будуть залучатися до Проєкту, йдеться в повідомленні пресслужби Житомирської міської ради.
26 травня 2020 року, на шістдесят сьомій позачерговій сесії Житомирської міської ради прийнято рішення щодо виділення 3 млн 360 тис грн на реалізацію проєкту, зокрема на закупівлю восьми автомобілів Renault Duster для поліцейських офіцерів громади. Відтак, внесено зміни до рішення міської ради від 18.12.2019 № 1716 «Про бюджет Житомирської міської об’єднаної територіальної громади на 2020 рік».
Поліцейський офіцер стане частиною громади, «буде впізнаваний та доступний для населення, знатиме мешканців території, яку обслуговує, та їх проблеми, дослуховуватиметься до проблем громадян, відгукуватиметься на потреби населення, залучатиме населення для вирішення питань, пов'язаних із публічною безпекою та звітуватиме про свої дії та результати роботи».
Планування роботи поліцейського офіцера громади буде передбачене таким чином, щоб 80 % робочого часу він перебував на території ОТГ. «Вирішено питання щодо заборони залучення ПОГ до виконання інших завдань поза межами їх службових обов’язків, а також перебування ПОГ упродовж усього робочого часу в межах дільниці обслуговування, за винятком одного робочого дня, призначеного для роботи з документами в територіальному підрозділі поліції», - зазначає заступник начальника Головного управління Нацполіції в Житомирській області Артем Лисогор.
Нагадаємо, що проєкт «Поліцейський офіцер громади стартував у житомирській громаді 11 квітня 2020 року підписанням Меморандуму про співпрацю між ГУНП у Житомирській області та Житомирською міською ОТГ. Відтак, НПУ забезпечує ПОГ зарплатою, зброєю, спецзасобами, планшетами, бодікамерами ті ін, здійснює контроль та моніторинг за роботою ПОГ. Житомирська міська ОТГ здійснює матеріально-технічне забезпечення ПОГ автомобілями, приміщенням, його ремонтом, меблями та оргтехнікою. Спільною метою поліції та ОТГ є безпека громади та співпраця орієнтована на потреби громади.
Потому переможці конкурсу пройдуть навчання - курс підготовки за спеціально розробленою програмою. Тривалість курсу – до 2,5 місяців. В подальшому - підготовка на базі ДДУВС/Академії ПП, із залученням іноземних експертів.
Ефективність роботи поліцейських офіцерів громади контролюватиметься: НПУ проводитиме оцінку ефективності роботи щомісяця, кожні шість місяців, щороку, а міжнародні партнери проводитимуть дослідження громадської думки.
Наголошено, що поліцейський офіцер громади не муніципальний поліцейський. Він залишається у складі місцевого органу поліції, який контролює законність прийнятих ним рішень. Водночас, він підзвітний громаді щодо забезпечення її безпеки.