Водоканал разом з Інститутом гідробіології встановлюватимуть причину високого вмісту марганцю у водосховищі. Про це сьогодні повідомив директор КП «Житомирводоканал» Андрій Нікітін на засіданні комісії з питань ТЕБ і НС.
Показники якості води у водосховищі «Відсічне» погіршилися через підвищення концентрації марганцю у водоймі. Для літнього сезону таке підвищення є характерним через високий температурний фон повітря та води, сезонні гідробіологічні та гідрохімічні процеси. Але такий критичний вміст спостерігається вперше. Цьогорічні результати вимірів показали десятикратне перевищення марганцю у порівнянні з попередніми роками.
Працівники лабораторії встановили, що марганець домінує на дні водосховища, а поверхневий рівень води у межах норми.
Вже в понеділок, 2 серпня, представники Інституту гідробіології відберуть проби води та мулу з дна водосховища, проаналізують їх та нададуть відповідні рекомендації водоканалу. Причину появи марганцю мають встановити до кінця серпня. Для цього укладено договір з Інститутом гідробіології НАН України на проведення гідрохімічних досліджень річкової води, донних відкладів водосховища «Відсічне» та питної води.
Інша проблема – мул. Відсутність течії негативно вплинуло на здатність до самоочищення водосховища. Тому ситуацію погіршує ще й замулення. Наразі кількість мулу велика - від 1,5 до 2 м.
Готується звернення до обласної комісії з питань надзвичайних ситуацій та Міністерства оборони України. Андрій Нікітін пояснює:
На підприємствізазначають: урезервуарахводоканалу вода наразі відповідає нормам, але в мережах водовідведення- забруднена.«Ситуації, коли перед будинком вода чиста й промита, а в будинку забруднена, непоодинокі. Тому требаорганізуватиочистку і промивку внутрішньобудинкових систем», - наголошує директор підприємства.Спільно з ОСББ та управляючими компаніями будутьрозроблені графіки зочисткивнутрішньобудинкових мереж.
27 липня працівники водоканалу відкрили пожежні гідранти у 21-ій точці міста та промили всю міську мережу. Наразі щоночі продовжують процес промивання забруднених мереж відповідно до звернень споживачів.
Важливо: на звернення споживачів щодо погіршення якості водопровідної води лабораторія водоканалу виїжджає, відбирає зразки води та безоплатно проводить аналіз. Звернення можна залишити за номером телефону: 24-08-10 (аварійно-диспетчерська служба водоканалу, працює цілодобово) або на сторінці водоканалу у фейсбуці.
Джерело: сайт Житомирської міської ради