Житомир живе по американській моделі бюджету

У Житомирі запроваджують американський досвід бюджетування. За кошти Агентства США з міжнародного розвитку тут проводять експеримент з переведення міського бюджету з постатейного – на програмно-цільовий метод. 

У Житомирській центральній міськлікарні №1 нема проблем з фінансуванням. Принаймні таке складається враження, коли медики з гордістю демонструють нещодавно придбане супердороге обладнання – комп’ютерний томограф для променевої діагностики онкозахворювань ціною у понад п’ять мільйонів гривень. Таку медтехніку у державних лікарнях не часто побачиш. Утім, як запевняють лікарі, проблеми з нестачею фінансів у них ті самі, що й у всієї вітчизняної медицини. А діагностичний диво-апарат допомагає  зекономити на лікуванні.

Як пояснюють медики, вчасний і точний діагноз зменшив летальність, ускладнення і рецидиви. Це скоротило терміни перебування пацієнтів у стаціонарі. А отже, зменшились витрати на ліжко-місця та інші планові статті бюджету, куди раніше гроші втікали, як вода у пісок.

У пологовому відділенні лікарні обладнання теж найсучасніше. Пацієнти почуваються, наче в дорогій комерційній клініці. Лікарі заперечують: живуть, як усі, на міський бюджет.

Микола Суслик, начальник управління охорони здоров’я Житомирської міськради зазначає:

«Ви сьогодні у звичайній бюджетній комунальній установі міста Житомира. Ця бюджетна установа надає допомогу нашим жителям».

Але ж як це можливо, що бюджетний заклад розбагатів, коли ресурсів у бюджеті не додалося? Це диво управлінці пояснюють відмовою від звичного постатейного фінансування і переходом на новий метод – програмно-цільовий.

Крім лікарень, цей метод уже випробували на собі житомирські школи. У міському ліцеї  №25 обміркували, чого потребують найперше, склали бюджетні програми і ось, мають те, про що мріяли давно... У класі інформатики з’явився навчально-комп’ютерний комплекс. А шкільну систему опалення переобладнали в сучасну енергозберігаючу. Можна  вимикати тепло на вихідні й регулювати подачу при коливаннях погоди. Економить третину коштів, ще й учням і вчителям забезпечує комфорт.

Експеримент триває у Житомирській області вже третій рік. І, як кажуть в обласній  адміністрації, переконливо довів свою ефективність. Одна за одною школи, лікарні, комунальні підприємства багатіють, відмовляючись від неефективного постатейного фінансування, коли всіх цікавило тільки те, як профінансована стаття бюджету, і ніхто не питав – а що ж це дало.

Запроваджувати метод допомагає Агентство США з міжнародного розвитку. Як  каже В’ячеслав Зубенко, заступник гендиректора Інституту бюджету та соціально-економічних досліджень, самим Сполученим Штатам цей інструмент колись допоміг виборсатись із кризи:

«За кошти США ми здійснюємо технічну допомогу Міністерству фінансів у реалізації цього експерименту. Цей метод бюджетування пішов зі Сполучених Штатів Америки, вони є піонерами його застосування, вони почали застосовувати цей метод бюджетування ще у 50-х роках минулого сторіччя».

Сьогодні експеримент діє лише в кількох пілотних областях. Але як сподіваються  урядовці, такими успіхами, як тут у Житомирі, невдовзі зможуть похвалитися бюджетні заклади по всій Україні.

Олена Гоголь, начальник відділу реформування місцевих бюджетів Міністерства фінансів України додає:

«Запровадження програмно-цільового методу не буде зупинятися. А в перспективі, з 2014-го року, цей метод має бути розповсюджений на всі місцеві бюджети України», пише Радіо Свобода.

Автор
( 0 оцінок )
Актуальність
( 0 оцінок )
Виклад
( 0 оцінок )

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Основний принцип - «відвідувай - відписувай ». Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образи; пряме порівняння з іншими конкуруючими компаніями; розміщення посилань на сторонні ресурси Інтернету; реклама та самореклама, заяви, пов'язані з діяльністю компанії.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Актуальність
0/12
Виклад
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати