09:00, 14 травня 2011 р.

Ех, дороги...

Як відомо, на Русі з давніх-давен мирно співіснують дві біди – дороги та ті, хто їх ремонтує. А ось іще й третя неприємність національного масштабу – відсутність фінансів на приведення автошляхів у пристойний стан для безпечного їх використання. Дорожні служби, звичайно, здійснюють оновлення полотна – кожна ямочка на дорозі підлягає латанню. Ось так і виходить – звітувати про проведену роботу щодо реконструкції дороги вже можна, а ось їздити по ній автомобілями анітрохи не краще.

Водіям залишається тільки берегти свої авто на «небезпечних» дорогах і на чому світ стоїть критикувати місцеву владу, дорожні служби та ДАІшників. За незадовільний стан доріг, до речі, останній звинувачують доволі часто. Немає в певному місці знаку чи дорожньої розмітки – винні ДАІшники, у тому, що яму на дорозі не об’їдеш без порушення Правил дорожнього руху, – теж їхня вина. Тим не менше Державтоінспекція не займається безпосереднім розташуванням світлофорів і дорожніх знаків, а також ремонтом полотна. Відомчі підрозділи зі встановлення і експлуатації технічних засобів організації дорожнього руху припинили своє існування близько чотирьох років тому. Сьогодні ДАІ виконує лише контролюючі функції, наглядаючи за станом доріг, вулиць і залізничних переїздів.

З кінця березня і до кінця квітня на території Житомирської області, як і по всій державі, тривало проведення весняного комісійного огляду автомобільних доріг та вулиць населених пунктів і залізничних переїздів. Такі заходи працівники ДАІ проводять щорічно спільно з представниками служб автомобільних доріг, облавтодора, Укрзалізниці та комунальних організацій.
Комісія упрдовж місяця оглядала і фіксувала стан проїзної частини, узбіч, смуги відведення, придорожніх територій, тротуарів, а також технічних засобів організації дорожнього руху, зовнішнього освітлення тощо. А залізничні переїзди обстежували, дістаючись до кожного дрезиною. Кожен недолік в утриманні доріг заносився до відповідних актів.

Про результати проведеної роботи ми запитали в.о. начальника сектору організації дорожнього руху УДАІ УМВС України в Житомирській області Ігоря Кайдановича:

– За місяць нами обстежено понад 10 тисяч кілометрів вулично-шляхової мережі Житомирщини. В утриманні та облаштуванні доріг, вулиць, залізничних переїздів та штучних споруд було виявлено суттєві недоліки. За результатами перевірок підготовлено та видано майже сотню приписів дорожньо-комунальним та іншим організаціям щодо усунення цих недоліків. До адміністративної відповідальності вже притягнуто більше 160 посадових осіб. Найбільше серед них – представники дорожньо-комунальних та залізничних організацій. Про результати проведених перевірок було інформовано й місцеві органи виконавчої влади та прокуратуру.

Поки тривали заходи, в обласному центрі перші виявлені недоліки почали таки ліквідовувати. Розпочато відповідні роботи й на автошляхах.
Слід зазначити, що недоліки в стані дорожнього полотна стають супутніми причинами скоєння дорожньо-транспортних пригод або пошкоджень транспортних засобів. Дані обласної ДАІ свідчать про те, що в поточному році на автошляхах області зафіксовано понад 30 випадків таких ДТП. За словами Ігоря Кайдановича, за всіма цими фактами відповідальні за стан доріг особи були притягнуті до адміністративної відповідальності.

Між тим чинним українським законодавством передбачено адміністративну відповідальність за порушення або невиконання правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, а також за порушення правил, норм і стандартів при утримання автомобільних доріг і вулиць. Зокрема, це передбачають статті 128-1 та 140 КУпАП. Санкціями цих статей передбачена сплата штрафу відповідно від 150 до 180 та від 50 до 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за порушення правил утримання автомобільних доріг, які стосуються безпеки дорожнього руху, що призвели до пошкодження транспортних засобів.

У подібних випадках, радять правоохоронці, водієві необхідно звернутися в підрозділи Державтоінспекції для фіксації даної пригоди та огляду місця події за участю представників власників вулично-шляхової мережі. Для відшкодування нанесених матеріальних збитків з вини незадовільного утримання вулично-шляхової мережі водіям варто звертатися до суду.

Наблизити стан українських доріг до стандартів цивілізованих країн неможливо ні за рік, ані за два роки. На жаль вади підходу до ремонту полотна дуже глобальні та значущі. В такій ситуації пересічному водієві залишається навчитися відстоювати свої права та добиватися справедливості й відшкодування збитків.


Ольга Номерчук,
УДАІ УМВС України
в Житомирській області


Ех, дороги..., фото-1
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...