Про що? Моделі одягу з колекцій українських fashion-дизайнерів, інаугураційна сукня Першої леді, речі з показів в Парижі, Мілані, Нью-Йорку, Флоренції та Далласі. Але цей проект – не новітня історія української моди, точніше, не тільки. Мода завжди була і залишається відображенням уявлень людей про ідеальний світ та ідеальних себе в цьому світі. Тому ця виставка великою мірою є розповіддю про наше суспільство, нашу країну та її громадян, презентована за допомогою моделей одягу, створеного українськими дизайнерами. 

Коли? Це хронологічна розповідь, що починається з 1991 року і йде до наших днів. Кожна тема презентує через моду систему поглядів, що панувала в певні часи. Якщо роздивитись всі теми послідовно, можна побачити шлях, який здолало наше суспільство від усвідомлення себе мешканцями однієї з республік СРСР до відчуття себе громадянами незалежної держави, що прямує в Європу. Цей шлях ще не пройдено, він триває й нині.

Як? В історії української моди доби Незалежності можна виокремити три періоди, кожен з яких представлено двома темами. Кожна пара – це, в певному сенсі, комплект: одна тема відображає у моді уявлення про найкраще суспільство, друга – уявлення про ідеального себе. Остання тема – це прогноз, або, скоріше, перший начерк принципово нового світосприйняття і відношення до моди. Можливо, вже найближчим часом ми побачимо, як ці ідеї докорінно змінять світ моди – і світ взагалі.

1991 – 1997 

Нові свободи

Нова еліта

На фестивалях моди по всій країні молоді авангардні дизайнери демонструють колекції, що наочно показують больові точки посттоталітарного суспільства: процес руйнування старої ідеології та символіки, появу в публічному дискурсі питань сексу та сексуальності, виникнення молодіжних субкультур та інше. В той самий час перші приватні будинки моделей українських дизайнерів формують свої перші клієнтські бази з представників нової фінансової та політичної еліти нової країни.

1997 – 2010�

Пошуки національної ідентичності

Український гламур

Самоусвідомлення себе громадянами незалежної України, країни з давньою та яскравою культурою, спричинило низку оригінальних візій з актуалізації української культурної спадщини, зокрема, в моді. Одночасно дизайнери відіграли значну роль у створенні сценічних та публічних іміджів найяскравіших вітчизняних поп-співачок, телеведучих та зірок світського життя. Риси їхнього дещо гротескового стилю набули широке розповсюдження в народних варіаціях українського гламуру, що ними рясніє провінційна та “низова” мода.

2010 - наш час 

Антигламур. Новий урбанізм.

Нові критерії успіху

Антигламур став природною відповіддю нового покоління на гламурне десятиріччя нульових. Водночас антигламурна естетика стала засобом демонстрації єдності з глобальною урбаністичною “нацією” цифрової доби. Трохи згодом молоді українські дизайнери почали цілеспрямовано працювати зі споживацькими ринками в середині країни та за її межами. Вони працювали за правилами fashion-індустрії, на відміну від дизайнерів попереднього покоління, які вважали себе, насамперед, “митцями”.

Відповідальне споживання

Це певний прогноз на майбутнє. Проблеми екології та оточуючого середовища, які втілилися в принципи recycling, upcycling, sustainable fashion, стали рушійною силою принципових змін у відношенні до моди. В Україні ці питання набувають особливого значення і чутливість до них поступово стає трендом – водночас модним і соціальним.