• Головна
  • Процес децентралізації на Житомирщині: що отримають об’єднані територіальні громади
14:40, 13 листопада 2015 р.

Процес децентралізації на Житомирщині: що отримають об’єднані територіальні громади

Система влади і державного управління, що була сформована в Україні за доби незалежності, має суттєві недоліки, головним з яких є надмірна централізація влади та відсутність реальної самостійності територіальних громад у вирішенні проблем місцевого значення.

 У Житомирській області вже утворено 9 об’єднаних територіальних громад, у яких відбулися вибори голів та депутатів у громади: Червоненська селищна (Андрушівський район); Дубрівська сільська (Баранівський район); Іршанська селищна та Новоборівська селищна (Володарсько-Волинський район); Тетерівська сільська (Житомирський район); Народицька селищна (Народицький район); Високівська сільська (Черняхівський район); Потіївська та Вишевицька сільські (Радомишльський район).

 Відповідно до перспективного плану формування територій спроможних громад в області має бути утворено ще 28 об’єднаних громад.

 ПЕРЕВАГИ ОБ’ЄДНАННЯ ГРОМАД:

 1. Додаткові фінансові та майнові ресурси

 З точки зору виключно фінансової складової об’єднані громади (у порівнянні з нинішніми місцевими радами) отримують додатковий ресурс та додаткові повноваження і виходять на якісно новий рівень бюджетних взаємовідносин.

 Об’єднана громада одержує додаткові фінансові та майнові ресурси. Зокрема, у місцевих бюджетах територіальних громад залишатимуться:

 

Процес децентралізації на Житомирщині: що отримають об’єднані територіальні громади (фото) - фото 1

Процес децентралізації на Житомирщині: що отримають об’єднані територіальні громади (фото) - фото 1

 2. Додаткові преференції від держави

 Об’єднані громади, на відміну від тих, які не об’єдналися, у новому році отримають додаткові преференції від держави – дотації, інвестиції з регіонального фонду розвитку, додаткові податкові надходження, субвенції на освітню та медичну галузі. Відомо також, що Європейський Союз виділяє 90 млн євро для розвитку інфраструктури населених пунктів. Міжнародні гранти будуть спрямовані для вирішення потреб об’єднаних громад.

 3. Повноваження, як у міст обласного значення

 У результаті реформи об’єднана територіальна громада отримує всі повноваження, які має сьогодні місто обласного значення. Бюджет такої громади напряму взаємодіятиме з Державним бюджетом України. Не потрібно буде погоджувати у Києві чи в обласному центрі, як планувати розвиток громади, формувати бюджет, чи залучати інвестиції, яке підприємство відкрити, чи надавати дозвіл на будівництво, як удосконалювати схему пасажирських маршрутів, який дитсадок утеплити, чи створити муніципальну варту абощо.

 4. Делеговані повноваження

 Передаються на рівень громади делеговані повноваження: надання соціальної допомоги через територіальні центри, управління школами, дитячими садочками, надання первинної медичної допомоги, утримання будинків культури, клубів, стадіонів.

 У кожній об’єднаній територіальній громаді будуть створені підрозділи державних органів влади – із соціального захисту, контролю санітарного стану, казначейського обслуговування та реєстрації актів громадського стану.

 5. Наближення послуг до людей

 Дозволи, виписки, посвідчення, паспорти чи інші адміністративні довідки можна буде отримувати безпосередньо в адміністративному центрі, а в разі потреби – і в конкретному населеному пункті. Більше того, держава відкриє для об’єднаних територіальних громад доступ до електронних державних реєстрів (а це недалека перспектива), тож, потреби їздити за будь-якими довідками не буде.

 У населених пунктах, які не стануть адміністративними центрами об’єднаних територіальних громад, працюватимуть сільські старости, які заберуть на себе значну частину повноважень голів нинішніх територіальних громад та секретарів сільських рад. До проведення перших виборів їхні обов’язки виконуватимуть нинішні сільські голови тих територій, які увійшли до складу ОТГ. У великих населених пунктах можуть утворюватися територіальні підрозділи виконавчих органів об’єднаної громади.

 Головний принцип полягає в тому, щоб громадяни могли в повному обсязі отримувати адміністративні та соціальні послуги і почували себе максимально захищеними.

 Директор регіонального Офісу реформ Роман Слідзевський, коментуючи реформу децентралізації влади у Житомирській області, зазначає:

 «Громади, які не будуть об’єднуватися, не отримуватимуть преференцій, дотацій і додаткових ресурсів з боку держави, які у повному обсязі матимуть об’єднані громади. І чим раніше сільські та селищні ради утворять добровільні територіальні громади, тим краще для них. Інакше вони знову можуть бути виключені з бюджетного процесу 2017 року, що стартує з липня 2016 року. І хай тоді сільські та селищні голови пояснюють людям, як  вони збираються розвивати території і створювати повноцінний благоустрій для людей.  Звичайно, ніхто нікого примусово заганяти в об’єднану громаду не буде. Цей процес є винятково добровільним. Але якщо люди побачать, що в об’єднаних громадах життя заможніше, бюджет громади прозорий і використовується на благо людей, то питання об’єднання відпаде саме собою».

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#житомир #децентралізація
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...