• Головна
  • У Житомирській області працюють дозвільні центри
14:00, 5 січня 2012 р.

У Житомирській області працюють дозвільні центри

У 23 районах та 5 містах області функціонують дозвільні центри за принципом «єдиного вікна».

Функціонування «єдиного вікна» має виключити прямий контакт представника підприємства, що звернувся за певним дозволом, із чиновником, який узгоджує видачу такого дозволу. Така система повинна значно звузити поле корупційних дій.

Таким чином, 4 січня перший заступник голови облдержадміністрації Микола Олещенко відкрив нараду для вияснення питання, чи система «єдиного вікна» готова запрацювати на Житомирщині?

Закон України від 7.04.11 № 3204-VI «Про внесення змін до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» говорить: «З 1 січня 2012 року документи дозвільного характеру видаються виключно через державного адміністратора». А законом України від 3.11.11 № 3993 «Про внесення змін до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» передбачено розширення мережі дозвільних центрів.

Зінаїда Янченко, начальник головного управління економіки облдержадміністрації: «Законодавчі акти щодо єдиних дозвільних офісів були прийняті давно, але до цього року дозволялося керівнику підприємства працювати як через дозвільний офіс – брати дозволи, звертатися до єдиного дозвільного офісу, так і самостійно звертатися у відповідні дозвільні установи. З 1 січня, незалежно від власного бажання, підприємець має отримувати дозволи виключно через державного адміністратора.

Одразу після прийняття Закону від 7 квітня 2011 року ми почали працювати з головами районних державних адміністрацій. Основними блоками питань, на які ми звертали увагу, було, насамперед, введення посад державних адміністраторів в апаратах райдержадміністрацій і міськвиконкомів, погодження з уповноваженим органом у сфері дозвільної системи та затвердження в установленому порядку кандидатур на зазначені посади, матеріально-технічне забезпечення роботи дозвільних центрів, оснащення необхідним обладнанням та програмними продуктами, розроблення та затвердження регламентів або інформаційних карток, які визначають послідовність дозвільних операцій».

Протягом року на Житомирщині проходила перевірка семи районів області адміністрацією Президента України Віктора Януковича, а в кожному районі області – прокурорська перевірка, внаслідок якої зроблено і направлено до Генеральної прокуратури України узагальнену довідку щодо роботи зі створення дозвільних центрів у Житомирській області.

Цю процедуру повністю пройшли 23 райдержадміністрації та 5 міськвиконкомів. Не призначені державні адміністратори у 7 райдержадміністраціях, і це не дає можливості розпочати в них роботу «єдиного вікна», інформує Репортер Житомира головне управління економіки облдержадміністрації. Державні адміністратори на місцях мають бути забезпечені паролями та логінами для доступу до загальнодержавного реєстру дозвільного характеру. Пароль затверджується другим етапом у Міністерстві економіки. Однією зі складових паролю є прізвище адміністратора, тому у тих районах, де на сьогодні не визначені керівники дозвільних центрів, паролі отримати не можна.

Обласна державна адміністрація опрацювала план організації виконання Закону щодо розширення мережі дозвільних центрів, яким передбачається створення єдиного офісу для видачі дозволів на обласному рівні. Тимчасово, до створення дозвільного центру при облдержадміністрації, за узгодженням із Житомирською міською радою, здійснення видачі документів обласними дозвільними органами буде відбуватися через дозвільний центр міської ради Житомира.

Центри мають бути розміщені відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України № 526, якою передбачено їх розташування на 1-2 поверсі приміщення райдержадміністрацій і міськвиконкомів. Ці питання майже вирішені у всіх районах, крім Ємільчинського, Малинського, Новоград-Волинського, Овруцького, Ружинського. Коростенська та Лугинська райдержадміністрації не мають окремих приміщень для дозвільних центрів. Керівники цих районів працюють над вирішенням проблеми.

Що таке «Єдиний офіс»?

«Єдиний офіс» можна загалом визначити як місце, де у відповідь на свій запит заявники та інші особи, зацікавлені в послугах держави, можуть отримати всю необхідну інформацію щодо них та/або весь набір цих послуг. Ці офіси часто називають «бюро послуг», «єдине вікно» або «інформаційний кіоск».

«Єдиний офіс» – це місце, де заявники отримують певний комплекс адміністративних послуг, що їх надають органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування. Однак подібним тлумаченням цього терміна не варто обмежуватися. «Єдиний офіс» – не лише місце одержання заявниками певних документів, але й спосіб організації роботи діяльності тих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, що надають адміністративні послуги. «Єдині офіси» можуть існувати в двох форматах: як власне «єдиний офіс» та як «єдине вікно».

Формат «єдиного офісу» означає, що заявники можуть подати документи на одержання певних адміністративних послуг представникам дозвільних установ, які зосереджені в одному приміщенні чи будівлі.

Формант «єдиного вікна» передбачає подання заявником пакета необхідних для одержання певних адміністративних послуг (зокрема дозволів) відповідальній особі єдиного дозвільного офісу. За цього взаємодія між усіма необхідними інстанціями здійснюється без участі заявника, й насамкінець заявник одержує з рук того ж уповноваженого співробітника весь комплект документів, необхідних для провадження господарської діяльності, зокрема документи дозвільного характеру.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Останні новини
Оголошення
live comments feed...