Житомирських перевізників вчать переймати досвід реформ польських колег

Складові вдалої реформи транспортної системи будь якого міста це: достатня кількість грошей, політична воля та державницька позиція учасників процесу змін (посадовців, приватних перевізників та містян). До такого висновку дійшли учасники дискусії із представниками польської делегації із міста Люблін, яка наразі працює у Житомирі.

«Квиток 5 гривень, а літр дизельного палива 25 гривень. А у вас 1 до 1. Тому вам і можна говорити про оновлення парку, електронний квиток, реформу маршрутів. А для нас це космос!», - апелював Олександр Янчук, приватний перевізник, до слів Гжегоша Малека, директора муніципальної транспортної компанії у Любліні, про необхідність роботи над зростанням якості транспортних послуг.

За словами польських фахівців, у Любліні курсують, великогабаритні дизельні автобуси та електротранспорт, який обладнаний камерами відео спостереження, валідаторами та інформаційними табло про маршрути, графік руху та іншою інформацією.

«Все це коштує великі гроші. Крім того ми сформували систему фінансових стосунків таким чином, що бюджет покриває витрати на обслуговування автобусів, а перевізник із прибутку сплачує податки. Якщо порушує умови договору – штраф. Наприклад один перевізник заплатив 1 мільйон злотих штрафу і з ним розірвали угоду», - продовжував Гжегош Малек, намагаючись переконати житомирських перевізників вкладати кошти в розвиток свого бізнесу.

Значно відрізняється система оплати за проїзд пільговиків. Якщо в Україні держава має відшкодовувати перевізникам кошти, і це відбувається нерегулярно, а останні 2 роки і зовсім грошей немає, то у Любліні пільговик, у деяких випадках, платить 50% вартості квитка. Крім того такої кількості пільговиків, як у Житомирі у Любліні немає.

«Із 45 мільйонів пасажирів, яких ТТУ перевезло за минулий рік 63% - це пільговики. Наразі пільговики частково пересіли на маршрутки, але це також не вирішує проблему. Тут потрібно змінювати законодавство, або просто його виконувати і надавати 100% субвенції», - переконував Дмитро Ткачук, заступник Житомирського міського голови.

Процес реформування у Житомирі багато в чому схожий на процес, що відбувався 5 років тому у Любліні. Зокрема у боротьбі між владою та приватними перевізниками.

«Ми прийняли політичне рішення, що всі гравці на ринку транспортних послуг мають користуватись однаковими правилами. Винятків бути не може. Було тяжко, адже приватних перевізників було більше, але з часом, великі компанії об’єднались і почали змінюватись, а ті хто не витримував конкуренції закрились. Відбувся природній відбір», - розповідав Гжегош Малек, намагаючих переконати перевізників використовувати «вікно можливостей» для розвитку свого бізнесу.

Головний аргумент приватних перевізників проти змін, як у Любліні так і у Житомирі, - «влада не піклується про перевізників», втрачає сенс, коли реформи дають перші результати.

«За одинь день ви цього не зміните. Ми 5 років працювали над реформою, і досягли результату. Останні 5 років у нас зростає кількість пасажирів та виручка», - відповів Гжегош Малек, директор муніципальної транспортної компанії.

Змінити транспорт у Любліні допомогли гранти ЄС, за які оновили транспорт міста. Але принципові зміни вдалось реалізувати завдяки спільної роботи влади, перевізників та громади.

«Реформа змінила саму суть відносин між владою, перевізниками та пасажирами. Від банального збору коштів на маршруті перевізниками, місто перейшло на систему, коли гроші акумулює місто, а перевізник отримає кошти за кілометри перевезень. І тоді немає гонитви за пасажиром та боротьби із пільговиками», - поділився Дмитро Ткачук, заступник Житомисрького міського голови.

Крім того існує розгалужена система квитків. Так є квитки по часу - від 30 хвилин до 5 днів. Є квитки від 30 днів і до 120 днів. Також можна придбати квиток у транспорті.

«Ми маємо також систему електронного квитка. Наразі вартість поїздки складає 3.5 злотих (близько 20 гривень). Крім того є тариф для пільговиків, це переважно студенти, складає 50% вартості», - наголосила Агнешка Мазур, менеджер із дестрибюції квитків.

Польські експерти відпрацювали у Житомирі два дні, аби передати досвід реформування фахівцям міськвиконкому та приватним перевізникам.

«Вони вже пройшли період реформування. І ми сьогодні беремо їх досвід, аби пришвидшити цей процес та уникнути проблем», - підсумував Дмитро Ткачук, заступник Житомирського міського голови.

Нагадаємо, що на одній із останніх сесій міської ради депутати виділили 62 млн. гривень на закупівлю 20 низькополих автобусів.

житомир реформи люблін перевізники транспорт
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі

Суспільство
Про це повідомляє ІПО «Пошук» у власній Фейсбук-спільноті. «Медальйон солдата №50 - прочитано. Стан записки був поганим, тому лише завдяки вмілим діям наших експертів, вдалося обережно дістати та розгорнути її, потім було зроблено комп'ютерну обробку. Тільки після цього вдалося прочитати дані з медальйону. Ним виявився: Фамилия Кадыров Имя Кобыл Дата рождения/Возраст __.__.1920 Место рождения Узбекская ССР, Бухарская обл., Гиждуванский р-н, Гавшун с/с, к....
Культура
Житомирський обласний краєзнавчий музей повідомляє про це у своїй Фейсбук-спільноті. «З 11 липня #краєзнавчий відновлює екскурсійне обслуговування відвідувачів! Зважаючи на епідеміологічну ситуацію ми змушені обмежити кількість осіб у групі – до 10! Вартість екскурсії для дорослих – 60 грн., для дітей – 40 грн. Працюємо з середи по неділю, Понеділок-вівторок – вихідні. З 10:00 до 17:00 год., З 13:00 до 14:00 – санітарна година. Попередній запис за телефоно...
Кримінал
За процесуального керівництва Коростишівської місцевої прокуратури триває досудове розслідування за фактом незаконного збуту наркотичних засобів жителем міста Радомишль. За погодженням із процесуальним прокурором особі повідомлено про підозру у скоєнні злочину за ч. 1 ст. 307 КК України. Також, за результатом розгляду клопотання щодо обрання запобіжного заходу, ухвалою суду підозрюваному обрано запобіжний захід у виді цілодобового домашнього арешту. За дан...
Суспільство
Після реконструкції водогону на вихідних, жителі села Слобода-Селець Житомирського району три дні були повністю відключені від водопостачання. Про це йдеться в сюжеті sk1.tv. Тимчасові проблеми із водою спостерігалися і в Новогуйвинську, і частково в селищі Гуйва, там проблему ліквідували швидше. Станом на 16:00 8 липня вода почала з’являтися і у Слободі Селець. Директор водоканалу пояснив, причину відсутності води довго не могли знайти. «Після відновлення...
Культура
Таємничий бункер Гіммлера, мальовничі пейзажі, музей з надзвичайно багатою історією, місця пам’яті, де відчуваєш мурахи по тілі - все це можна побачити, не долаючи сотні кілометрів. Тож вашій увазі пропонуємо перелік об’єктів, які можна відвідати в межах Житомирського району. Командний пункт Гіммлера «Гегевальд» («Заповідний ліс») будували з жовтня 1941 по липень 1942 р. радянські військовополонені під наглядом есесівців. Територія ставки мала загальну пло...
Суспільство
Про аварійну ситуацію повідомив житомирянин у соціальних мережах. Зокрема, до однієї з місцевих житомирських спільнот у Фейсбук, додаючи до публікації фото, написав житомирянин Валерій Зайченко. «ДЕНЬГИ на "АСФАЛЬТ"... По ул. Новосеверной течет река от остановки Котляревского. Провалился асфальт , хорошо хоть не троллейбус или маршрутка с людьми. Может поспешили пускать троллейбус по неподготовленной дороге к большим нагрузкам , а может виной этому грузови...
Спорт
У житомирському Гідропарку відвідувачі безкоштовно можуть навчитися веслувати на човнах-драконах. Заняття проводять за попереднім записом. Про це для suspilne.media розповів тренер з веслування на драгонботах Дмитро Мороз. За його словами, часто на заняття з веслування приходять діти, які згодом вирішують займатися цим спортом професійно: "У перші хвилини, коли діти чи дорослі сідають до нас в човен, ми показуємо їм спеціальні вправи, які дають зрозуміти,...
Пригоди
8 липня о 17:30 до Служби порятунку «101» надійшло повідомлення про те, що у м. Черняхів до каналізаційної ями потрапив пес та не може з неї самотужки вибратися. Жалісне скавчання тварини почули випадкові перехожі, які і викликали рятувальників. На місці пригоди бійці ДСНС встановили, що глибина ями становить біля 1,5 м та вона часткова заповнена водою. Рятувальники за допомогою штурмової драбини спустилися до чотирилапого та вивільнили його з пастки, підн...
Суспільство
Мамо, не плач. Я повернусь весною. У шибку пташинкою вдарюсь твою. Прийду на світанні в садок із росою, А, може, дощем на поріг упаду… (Оксана Максимишин-Корабель) Народився Михайло 23 листопада 1992 року у м. Житомирі. У 2000 році переступив поріг до 1 класу Житомирської ЗОШ №27, в якій у 2010 році закінчив 11 класів. З 2010 по 2014 роки навчався у філії Одеського національного університету де після закінчення отримав диплом за спеціальністю «Юриспруденці...