• Головна
  • Навязлива медіа присутність, можливий тиск і заробітчанство на виборах
09:15, 13 серпня 2012 р.

Навязлива медіа присутність, можливий тиск і заробітчанство на виборах

10 серпня в Житомирському прес-клубі  відбулася прес-конференція , на якій говорили  про особливості  висвітлення передвиборчої ситуації та виборчої кампанії в місцевих ЗМІ Медіа-захід відбувся в рамках міжрегіонального проекту «Журналісти за чесні та прозорі вибори»,який здійснюється Вінницьким прес-клубом за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні.
На початку прес-конференції – координатор ОПОРА в Житомирській області Тарас Чмут
надав інформацію по аналізу медіаприсутності в місцевих ЗМІ потенційних субєктів виборчого процесу до старту виборчої кампанії .Зокрема, він зазначив,що майже всі політичні сили і потенційні кандидати встигли заявити про себе задовго до виборів у місцевих друкованих ЗМІ. .Інформаційними приводами для багатьох слугувала діяльність очолюваних ними благодійних фондів ,яка активізувалась саме за два-три місяці перед стартом виборчої кампанії. Найбільш неприйнятним з точки зору європейських норм став «піар»посадових осіб на фоні використання державних коштів для реалізації соціальних проблем громад
.В позитивній тональності  таку інформацію надавали саме районні комунальні ЗМІ. .
Тетяна Борецька , заступник начальника головного управління інформації та комунікації з громадськістю Житомирської ОДА запевнила, що жодних скарг на тиск з боку місцевих адміністрацій на редакторів «районок» в цей період до управління не надходило. У період виборчої кампанії всі ЗМІ будуть зобов’язані публікувати матеріали агітаційного характеру  від усіх суб’єктів виборчого процесу лише після укладання з ними угод.
Голова міської організації НСЖУ Олександр Сичевський   зазначив,що  недержавні друковані ЗМІ у період висвітлення виборчої кампанії , мають не менші проблеми ,ніж державні. Якщо прямих вказівок з наполегливим проханням надрукувати певний матеріал немає, то деякі рекламні матеріали від партій чи кандидатів можуть бути не дуже коректними за змістом,містити неперевірені факти .В деяких випадках журналістам знадобиться допомога медіа-юриста. Тому в НСЖУ з вересня планують запровадити «гарячу лінію» для журналістів на період виборчої кампанії,звернувшись на яку можна буде отримати консультацію медіа-юриста.
Юрист і адвокат Олексій Ясюнецький  ,який має досвід юридичного супроводу кількох виборчих кампаній кандидатів та партій ,звернув увагу присутніх журналістів на те, що редакціям у висвітленні виборчого процесу  потрібно дотримуватися принципу рівності, збалансованості і неупередженості .Якщо ЗМІ надає  газетну площу чи ефір одному кандидату , то немає права відмовляти іншому,Також не треба забувати про право відповіді .Якщо кандидат чи політична сила захочуть розмістити матеріал у відповідь іншому політичному опоненту –субєкту виборчого процесу , то така можливість повинна обов’язково надаватись.. Виключення в даних випадках становлять ЗМІ, в яких засновниками є політичні партії. Щодо відповідальності ЗМІ за порушення ними норм законодавства про ЗМІ, то суд може обмежити їх в діяльності , тимчасово призупинивши дію ліцензії .Також юрист наголосив на необхідності обов’язкового посилання на джерело інформації (при передруках ) , зберігання доказів отримання інформації (аудіо записи інтерв’ю., відеозаписи ).
В період виборчої кампанії у місцевих ЗМІ ,як правило зявляється багато  «джинси», «чорного піару»  . Такі випадки лежать здебільшого в площині   професійної етики і законом не регулюються , однак грань дуже тонка і може наступити відповідальність за статтями Цивільного кодексу про захист честі і гідності особи.
Журналісти торкнулись  теми «заробітчанства на виборах» .На жаль, серед працівників регіональних ЗМІ, до цього ставляться толерантно або навіть позитивно. Отримування «грошей в конверті»  за прихильні матеріали про партію чи кандидата , стало звичною справою. Це говорить не лише про порушення професійних норм , а й про низьку оплату праці в місцевих ЗМІ та неврегульованість трудових відносин між журналістами та власниками ЗМІ.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Останні новини
Оголошення
live comments feed...