• Головна
  • Держпродспоживслужба визначила, де на Житомирщині найгірша питна вода
10:15, 1 березня 2019 р.
Надійне джерело

Держпродспоживслужба визначила, де на Житомирщині найгірша питна вода

Держпродспоживслужба визначила, де на Житомирщині найгірша питна вода

У минулому році спеціалістами Держпродспоживслужби Житомирської області було здійснено 80 заходів державного нагляду по перевірці об’єктів централізованого водопостачання та 103 комісійних обстеження в складі робочих груп, створених органами влади та місцевого самоврядування. Порушення вимог чинного санітарного законодавства були виявлені під час здійснення 77% заходів державного нагляду та 76% комісійних обстежень об’єктів централізованого водопостачання. 

Основні проблемні питання, які виявили під час перевірок та комісійних обстежень:

  • застосовання застарілої системи очистки питної води;
  • відсутні проекти зон санітарної охорони джерел водопостачання;
  • зношеність водогінних мереж та часті їх пориви, водорозбірні колонки на мережах не герметичні;
  • відмічаються випадки незадовільного санітарно-технічного стану приміщень водоочисних споруд, зон санітарної охорони артсвердловин, неефективної роботи станцій знезалізнення,  бактерицидного устаткування тощо.

Як свідчать дані результатів лабораторних досліджень якості питної води в області з централізованих джерел водопостачання протягом 2018 року відсоток нестандартних проб за мікробіологічними показниками склав - 14% проб, за санітарно-хімічними показниками – 33% проб.

Найгірша якість питної води з джерел централізованого водопостачання за мікробіологічними показниками відмічалася в Любарському, Народицькому, Черняхівському та Овруцькому районах, а за санітарно-хімічними показниками – в Любарському, Черняхівському, Овруцькому та Радомишльському районах. Про це повідомили в Головному управлінні Держпродспоживслужби у Житомирській області

З децентралізованих джерел водопостачання питома вага проб питної води в області, що не відповідала гігієнічним нормативам, за мікробіологічними показниками у 2018 році становила - 27%, за санітарно-хімічними показниками - 36%. Невідповідність якості питної води гігієнічним вимогам пов’язана з незадовільним утриманням громадських та приватних колодязів, каптажів децентралізованого водопостачання, наявністю поряд з ними джерел забруднення, відсутністю належної уваги з боку керівників органів місцевого самоврядування, місцевих громад тощо. 

По виявлених випадках порушення вимог санітарного законодавства та по фактах невідповідності якості питної води гігієнічним вимогам спеціалістами Держпродспоживслужби області керівникам підприємств, установ, закладів протягом 2018 року було надано 386 приписів, 21 розпорядження, за результатами проведених моніторингових досліджень якості питної води підготовлено та направлено 326 інформаційних листів з пропозиціями про вжиття заходів щодо покращення якості питної води.  

Питання забезпечення населення доброякісною питною водою за ініціативи спеціалістів Держпродспоживслужби заслуховувались на колегіях районних адміністрацій, надавались матеріали для підготовки та заслуховування на засіданнях комісій з питань ТЕБ та НС у всіх районних адміністраціях області, на засіданні Житомирської міської та тричі на засіданні обласної комісій, на засіданнях Громадських рад при райдержадміністраціях, на сесії органів місцевого самоврядування з прийняттям відповідних рішень, які знаходяться на контролі органів влади та місцевого самоврядування. 

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#вода #питна вода #джерело #якість #життя
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Оголошення
live comments feed...