10:30, 28 лютого 2013 р.
Укравтодор пояснює поганий стан доріг старістю
Мережа автомобільних доріг загального користування України сформована здебільшого у 70-х роках минулого століття. Існуюча мережа доріг запроектована та побудована за старими нормативами, тобто розрахована на певне навантаження (10 тс на дорогах I – IV категорій; 6,0 тс на дорогах V категорії), повідомили в “Укравтодорі”.
Сьогодні цими дорогами їздять транспортні засоби, фактичне навантаження на вісь яких значно перевищує розрахункову в півтора рази.
Варто також відзначити, що з 2000 року капітально відремонтовано лише близько 5 тис. км автомобільних доріг, або 4% від передбаченого нормативами. У відомстві зазначають, що це дуже мало відносно всієї довжини мережі доріг загального користування.
В Україні дороги складаються з різних типів покриття, які, в свою чергу, мають різні терміни служби. Так, автомобільні дороги з асфальтобетонним покриттям складають лише 35,2%. Чорні шосе (дорожнє покриття з використанням рідких бітумів, кам’яновугільних смол і дьогтів) – 41,9%. Цементобетонні – 1,3%, бруківки – 4,6%, а білі щебеневі і гравійні – 14,9%.
В “Укравтодорі” акцентують увагу на тому, що кожен тип покриття має свій міжремонтний термін служби:
- Асфальтобетонне: 9-12 років.
- Цементобетонне: 18-21 років;
- Чорнощебеневе: 9-10 років.
Якщо враховувати, що дороги побудовані в 70-х роках, вони без ремонту експлуатуються 30-40, а іноді і 50 років.
В період інтенсивного будівництва доріг загального користування заповнювачем в органомінеральних сумішах були місцеві матеріали та відходи промисловості, які мають малу морозостійкість (до 30 циклів).
У сумішах використовували переважно не дефіцитні бітуми, а кам’яновугільний дьоготь, смоли та інші відходи виробництва. З часом органічні в’яжучі матеріали втратили свої когезійні і адгезивні властивості – в результаті цього дорожні покриття покриваються тріщинами, через які в конструкцію дорожнього покриття просочується вода.
Збільшення циклів заморожування-розморожування цієї зими, коли їх кількість досягла 32 (що вдвічі більше, ніж за останні зими), призводить до масового руйнування дорожнього покриття, яке з кожним роком буде збільшувати свої масштаби, якщо не будуть вжиті заходи щодо виправлення існуючої ситуації зі станом доріг.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
18:38
21 січня
Традиції та етикет споживання суші та ролів
Новини компаній
14:30
21 січня
Оголошення
10:44, 20 січня
10:36, 16 січня
10:44, 20 січня
10:29, 10 січня
10:29, 10 січня
live comments feed...