Новини компаній
12:32, 10 квітня 2023 р.
Вартість морських перевезень падає через зниження попиту: прогнози на 2023 рік
Новини компаній
Вартість морських перевезень скоротилася більш ніж на 80% після того, як досягла піку у 2021 році. Причиною цього є глобальне скорочення споживання на тлі побоювань щодо інфляції.
Доставка 40-футового контейнера з Азії в Європу коштує близько 1700 доларів – ще кілька років тому, коли ціни були на піку, такі морські перевезення обходилися вантажовласнику не менше ніж у 20 000 доларів.
Падіння цін відкриває можливості для відправників вантажів, але сприймається як негативний знак для сектора логістики в цілому.
Дані логістичної платформи Phaata свідчать, що доставка 40-футового контейнера з Хошиміну (В'єтнам) до Північної Європи нині коштує 1700 доларів, а середня вартість перевезення від Хошиміна до Лос-Анджелеса становить 1400 доларів (порівняно з 12 000 доларів у вересні). Доставка до Нью-Йорка (на Західне узбережжя США) коштує 2900 доларів – проти 15 000 доларів два роки тому. Вартість доставки з Азії до Індії також впала більш як на 90%.
Ціни падають, тому що споживчий попит у Північній Америці та Європі різко скоротився через інфляцію та прогнозовані економічні труднощі. Крім того, товарні запаси в цих регіонах досі значні, тому імпортерам не потрібно активно поповнювати їх в азійських країнах.
Уповільнення виробничої активності в Китаї останніми роками знизило навантаження на порти, і черг із кораблів на розвантаження більше немає.
Слабкий попит, ймовірно, зберігатиметься протягом усього 2023 року. За прогнозами Міжнародного валютного фонду, темпи зростання світової торгівлі знизяться з 5,4% у 2022 році до 2,4% у нинішньому.
У США споживчі витрати на товари скоротилися на 5,4%, порівняно з піковим рівнем, зафіксованим у березні 2021 року.
Логістичний гігант Maersk очікує, що 2023 року попит на контейнерні перевезення впаде на 2,5%. Водночас пропозиція зростатиме, оскільки доступний для перевезень простір на контейнеровозах збільшується, в експлуатацію вводять нові судна.
Так, місткість контейнеровозів у 2023 році збільшиться на 7,8%, а попит, як очікується, зросте на 3,5%. У 2024 році ці два показники становитимуть 8,3% та 3,5% відповідно. Таким чином, у найближчі два роки на ринку буде надлишок контейнеровозів, конкуренція за клієнта на логістичному секторі залишатиметься високою, тому ціни зберігатимуться на низькому рівні.
ростання вартості перевезень очікується не раніше як у четвертому кварталі, коли настане сезон різдвяних покупок, а нерозпродані товарні запаси в Європі та США будуть ліквідовані.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
16:55
11 січня
12:47
11 січня
09:00
10 січня
17:08
9 січня
Оголошення
10:26, 9 січня
3
10:45, 8 січня
12:33, 30 грудня 2024 р.
live comments feed...