• Головна
  • Експортувати під час війни і заробляти більше: житомирський бізнес – у Школі експорту
БІЗНЕС
14:49, 11 серпня 2023 р.
Надійне джерело

Експортувати під час війни і заробляти більше: житомирський бізнес – у Школі експорту

БІЗНЕС

Умови ведення бізнесу під час війни кардинально змінилися: чимало компаній втратили можливості реалізації своїх товарів у межах нашої країни.

Та житомирські підприємці кажуть: навіть у такий складний час намагаються адаптувати бізнес під умови, працювати й розвиватися.

КУ «Агенція розвитку міста» разом з департаментом економічного розвитку міської ради організували у Житомирі Школу експорту, аби допомогти малому та середньому бізнесу відновитися та вистояти, впроваджувати інновації та експортувати. Про це повідомляє Житомирська міська рада.

Олена Житинська представляє компанію, яка виготовляє спеції, коптильні ароматизатори, харчові інгредієнти та барвники. Підприємство має дворічний досвід в експорті: свою продукцію постачає в Румунію, Чехію та Молдову. А з 2022 року – має представництво в Польщі.

«Наші працівники з початку повномасштабного вторгнення виїхали до Польщі, і власник прийняв рішення відкрити там компанію. Тепер як українці, так і поляки працюють у польській філії. А через польські маркетплейси нас шукають клієнти з інших країн», - розповідає пані Олена.

Менеджерка із продажу каже, Школа експорту розвинула експортні компетенції представників компанії, і тепер пошук нових ринків збуту та побудова довгострокових експортних відносин – одна із цілей підприємства.

Коли розпочалася повномасштабна війна, зізнається пані Олена, очікували різне.

«Ніхто тоді не знав, скільки триватиме біда…. З початком війни ми втратили клієнтів у Харкові та Херсоні. Ми й зараз спілкуємося з ними і віримо, що все відновиться. Але продажі ми, на щастя, не втратили. Я пам’ятаю: від початку війни перший продаж був 10 березня минулого року», - згадує.

На виклики війни треба було реагувати, тому на внутрішньому ринку з’явилася нова продукція й інші клієнти.

«Ми проаналізували ринок, бо на початку війни був брак деяких товарів. Якщо раніше головна направленість нашої продукції була на виробників рибної та м’ ясної переробки, то зараз – соуси, шнекова продукція, виробництво олії. В Україні є люди і життя, є хороша продукція від підприємців, маємо йти далі», - мовить з оптимізмом Олена.

Каже, Школа експорту розвіяла переконання, що побудувати довгострокові експортні відносини легко. Тепер у компанії знають: у штаті має бути фахівець, який має аналізувати ринок та впроваджувати інформацію про компанію на європейському ринку.

«Саме такий працівник має вивчати ринок та їх потреби. Ми ж розуміємо, що те, що продається на внутрішньому ринку, на європейський чи східний не завжди підходить. І ми вже до цього готуємося, вивчаємо…», - говорить.

Від Школи експорту дізналася багатого корисного і нового. До прикладу, раніше не знала, що «4» для країн Сходу - це табу.

«Туди на ринок не можна пакувати у набір по чотири спеції. У них четвірка асоціюється зі смертю. Натомість у нашій країні часто зустрічається продукція, де в упаковці саме чотири елементи», - говорить Олена.

Сьогодні підприємці вчаться, як за допомогою діджитал залучати клієнтів.

Попередній модуль про маркетплейси навчив, як зробити ефективний сайт, що продає.

Такий сайт вже зміг самотужки розробити Максим Ковпака. Він - початківець у бізнесі. Його підприємство виробляє дизайнерські меблі з металу.

«Після заняття я проконсультувався з викладачем, ми обрали для мене найкращу локацію, і я зміг зробити сайт. Але його поки заблокували, бо якісь умови порушив. Поки йде процес переписки зі службою підтримки», - розповідає. Каже, Школа експорту - це інформативно і цікаво, особливо для початківців. «В Інтернеті є хороші курси, за які треба заплатити. Тут – безоплатно і корисно. Я жодного заняття я не пропустив…».

ДОВІДКОВО:

Проєкт «ШКОЛА ЕКСПОРТУ» реалізовується в межах грантового конкурсу з системної підтримки малого і середнього підприємництва, що впроваджується Фондом розвитку підприємництва, в рамках програми міжнародної співпраці «EU4Business: відновлення, конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП», що спільно фінансується Європейським Союзом та урядом Німеччини і реалізується німецькою федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#0412 #сайт міста житомира #новини житомирщини #новини житомира #житомиряни #новини #події #інформація
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...