• Головна
  • Чи відновлять пільгові перевезення пасажирів в Коростені?
13:49, 2 вересня 2013 р.

Чи відновлять пільгові перевезення пасажирів в Коростені?

29 серпня відбувся брифінг за участю заступника міського голови Олександра Ясинецького , який висловив позицію міської влади щодо ситуації , яка склалася в місті Коростені з перевезенням пільгових категорій населення.

Що стало приводом для гострої суспільної реакції ?

Згідно з розпорядженням голови Житомирської ОДА Рижука С. М. від 21 серпня 2013 з суми субвенції з державного бюджету місцевому бюджету м. Коростеня на надання пільг з перевезення пасажирів , послуг зв'язку та інших пільг було знято 598,1 тис. грн.

З цієї суми на компенсацію витрат перевізників на пільговий проїзд громадян автомобільним транспортом передбачалося 348,5 тис. грн , на компенсацію громадянам проїзду на залізничному транспорті 1 раз на рік - 222,4 тис. грн , на пільги з капремонту житлових будинків - 27,2 тис. грн.

Найбільш болючим є позбавлення фінансування м. Коростень ( як і інших районів і міст області) на забезпечення пільгового проїзду громадян в автомобільному транспорті.

При цьому всі акумульовані кошти за рахунок такого зняття включаються в обсяг фінансування витрат тролейбусного парку м. Житомира (майже 9,5 млн. грн).

У виду зняття бюджетних асигнувань на вищевказану суму можливості зареєструвати фінансові зобов'язання з компенсації пільгового проїзду у виконкому вже не буде , починаючи з серпня і до кінця поточного року.

А це в свою чергу призведе до істотних порушень умов договору на перевезення пасажирів автомобільним транспортом у Коростені , згідно з якими перевізники зобов'язуються перевозити пільгові категорії громадян у встановленому порядку , а виконавчий комітет Коростенської міської ради зобов'язаний виплачувати компенсацію , спрямовану на відшкодування витрат цих перевезень , в межах субвенції , передбаченої державним бюджетом .

Як наслідок , відсутність фінансування призведе до того , що коростенці не зможуть скористатися належним їм правом пільгового проїзду , а це близько 27 тисяч осіб , яким законодавчо надано право пільгового безплатного проїзду в міському транспорті.

Як діяла система пільгових перевезень у Коростені раніше ?

Враховуючи, що розмір коштів , які щорічно виділяються з державного бюджету на компенсацію витрат суб'єктам господарювання , які здійснюють пільгові перевезення пасажирів , покриває потребу лише на чверть , у місті Коростені перевезення пільгових категорій громадян було забезпечено шляхом виділення 1 пільгового місця в салоні автобусів та видачі талонів на безкоштовний проїзд в міському транспорті тим категоріям населення , які мають таку пільгу як постраждалі внаслідок аварії на ЧАЕС.

Крім того , за заявами перевізників безкоштовно і без обмежень у місті Коростені перевозяться учасники бойових дій , інваліди Великої Вітчизняної війни та інваліди по зору 1 групи .

В умовах обмеженого фінансування така система досить ефективна , бо охоплює всі категорії пільговиків , згідно із законодавством мають право на безкоштовний проїзд , хоча і в меншому обсязі , ніж хотілося б. При цьому дозволяє забезпечити мінімально необхідний рівень компенсації витрат перевізників на такі перевезення .

Як вже зазначалося , право на безкоштовний проїзд у міському автомобільному транспорті має близько 27 тис. чоловік , а це майже половина (48 %) всіх зареєстрованих у місті Коростені пільговиків або 41 % всього населення міста.

За підсумками 1- го півріччя 2013 було перевезено 237 463 пасажири пільгової категорії .

Щодня правом безкоштовного проїзду користується 1312 пасажирів , що становить майже 5% від загальної кількості пільговиків , які мають право на безкоштовний проїзд.

Звичайно , це мало, але зараз Коростень не має можливості перевозити навіть така кількість пільговиків.

Чим коростенці гірше ?

Встановлені на державному рівні пільги не можуть бути скасовані для якогось окремого міста на користь іншого , це суперечить основним принципам Конституції України , яка гарантує право кожного громадянина на соціальний захист.

Таким чином , ми маємо факт грубого порушення чинного законодавства з боку Житомирської обласної державної адміністрації , який приведе до виникнення серйозних соціальних ризиків . Особливо враховуючи той факт , що органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані надавати перевізникам, які здійснюють пільгові перевезення пасажирів , компенсацію відповідно до ст. 29 ЗУ « Про автомобільний транспорт ».

За матеріалами korosten.in.ua

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...