• Головна
  • Чи готовий Житомир до реформування медицини?
засідання
12:52, 24 вересня 2013 р.

Чи готовий Житомир до реформування медицини?

засідання

Вчора, 23 вересня  відбулось засідання депутатської комісії з питань медицини, освіти та гуманітарних питань. Розглядали дуже важливий проект рішення – початок реформування медицини в Житомирі. На обговорення були запрошені керівники міських поліклінік.

Низький уклін медикам – вони у будь які часи і до всього готові – як піонери. Але чи готова сьогодні Україна до таких реформ, чи готовий Житомир, чи готові ми з Вами – споживачі медичних послуг.

Реформування має пройти за 10 років (з 2010 р. до 2020 р.) в три етапи:

1 етап – створення первинних МСД – фінансується з міського бюджету

2 етап – створення госпітального округу – фінансується з обласного бюджету

3 етап – вузькоспеціалізована допомога – фінансується з державного бюджету

Реально оцінюючи ситуацію в країні та маючи досвід стабільного недофінансування галузі медицини, медики не бачать перспективи реформування, яке відбувається сьогодні.

Я вважаю, що ми не маємо морального права ламати існуючу систему Семашко, яка показала свою ефективність за роки на примарну реформу, яка насаджується згори наказами, і не має під собою підгрунття:

1. Відсутня фінансова підоснова реформи .

Реформування вимагає великих коштів, наприклад, для оснащення необхідним обладнанням сімейних лікарів лише на одну поліклініку потрібно додаткових близько 6-8 млн.грн. Ні місцевий бюджет, ні обласний , ні державний не готові фінансувати ефективне впровадження реформи. Так для чого починати те, що не буде мати ні запланованої форми ні якості?

2.Відсутня кадрова готовність

Сьогодні в Україні немає жодного випускника за спеціальністю «сімейний лікар», вони тільки зараз вчаться. До того ж, держзамовлення складає лише 7000 випускників, хоча дефіцит сімейних лікарів лише в чотирьох пілотних регіонах реформи (Донецька, Дніпропетровська, Вінницька, Київ) сьогодні складає більше 8,5 тис.

3. Відсутні показники реальної ефективності реформи в пілотних регіонах .

Керівник Дніпропетровського облздрава, до речі - жінка, відмічає у своїх звітах успіхи реформування в регіоні, а збільшення показників смертності, особливо, серед дітей вважає природнім і нормальним явищем, а краще буде жити через 5-6 років. Смерть чужої дитини – є нормою?! А якщо це трапиться з дітьми тих чиновників, які просувають цю реформу?

Таку одну чиновницю я побачили і вчора на засіданні – їй головне, як найшвидше прийняти рішення тому, що в неї на столі наказ, вона не хоче мати проблем згори.

4. Розриваються господарські зв»язки між існуючими структурними одиницями, що призведе до хаосу і у величезній потребі додаткового фінансування на створення окремої господарської частини окремих юридичних новостворених одиниць

5. В Житомирі не може починатися реформування галузі за відсутністю керівника управління.

Сьогодні виконує обов»язки керівник управління людина, що має економічну освіту. А керувати медициною повинен фахівець з медицини, що має стратегічне бачення розвитку галузі підкріплене власним досвідом, який сформує ефективну команду, який поїде до міністра, і буде мати сміливість показати реальні факти, реальну картину на місцях, а «не ходити на ціпочках», приховуючи правду, тому що наказ лежить на його столі.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...