Ех, дороги...

Як відомо, на Русі з давніх-давен мирно співіснують дві біди – дороги та ті, хто їх ремонтує. А ось іще й третя неприємність національного масштабу – відсутність фінансів на приведення автошляхів у пристойний стан для безпечного їх використання. Дорожні служби, звичайно, здійснюють оновлення полотна – кожна ямочка на дорозі підлягає латанню. Ось так і виходить – звітувати про проведену роботу щодо реконструкції дороги вже можна, а ось їздити по ній автомобілями анітрохи не краще.

Водіям залишається тільки берегти свої авто на «небезпечних» дорогах і на чому світ стоїть критикувати місцеву владу, дорожні служби та ДАІшників. За незадовільний стан доріг, до речі, останній звинувачують доволі часто. Немає в певному місці знаку чи дорожньої розмітки – винні ДАІшники, у тому, що яму на дорозі не об’їдеш без порушення Правил дорожнього руху, – теж їхня вина. Тим не менше Державтоінспекція не займається безпосереднім розташуванням світлофорів і дорожніх знаків, а також ремонтом полотна. Відомчі підрозділи зі встановлення і експлуатації технічних засобів організації дорожнього руху припинили своє існування близько чотирьох років тому. Сьогодні ДАІ виконує лише контролюючі функції, наглядаючи за станом доріг, вулиць і залізничних переїздів.

З кінця березня і до кінця квітня на території Житомирської області, як і по всій державі, тривало проведення весняного комісійного огляду автомобільних доріг та вулиць населених пунктів і залізничних переїздів. Такі заходи працівники ДАІ проводять щорічно спільно з представниками служб автомобільних доріг, облавтодора, Укрзалізниці та комунальних організацій.
Комісія упрдовж місяця оглядала і фіксувала стан проїзної частини, узбіч, смуги відведення, придорожніх територій, тротуарів, а також технічних засобів організації дорожнього руху, зовнішнього освітлення тощо. А залізничні переїзди обстежували, дістаючись до кожного дрезиною. Кожен недолік в утриманні доріг заносився до відповідних актів.

Про результати проведеної роботи ми запитали в.о. начальника сектору організації дорожнього руху УДАІ УМВС України в Житомирській області Ігоря Кайдановича:

– За місяць нами обстежено понад 10 тисяч кілометрів вулично-шляхової мережі Житомирщини. В утриманні та облаштуванні доріг, вулиць, залізничних переїздів та штучних споруд було виявлено суттєві недоліки. За результатами перевірок підготовлено та видано майже сотню приписів дорожньо-комунальним та іншим організаціям щодо усунення цих недоліків. До адміністративної відповідальності вже притягнуто більше 160 посадових осіб. Найбільше серед них – представники дорожньо-комунальних та залізничних організацій. Про результати проведених перевірок було інформовано й місцеві органи виконавчої влади та прокуратуру.

Поки тривали заходи, в обласному центрі перші виявлені недоліки почали таки ліквідовувати. Розпочато відповідні роботи й на автошляхах.
Слід зазначити, що недоліки в стані дорожнього полотна стають супутніми причинами скоєння дорожньо-транспортних пригод або пошкоджень транспортних засобів. Дані обласної ДАІ свідчать про те, що в поточному році на автошляхах області зафіксовано понад 30 випадків таких ДТП. За словами Ігоря Кайдановича, за всіма цими фактами відповідальні за стан доріг особи були притягнуті до адміністративної відповідальності.

Між тим чинним українським законодавством передбачено адміністративну відповідальність за порушення або невиконання правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, а також за порушення правил, норм і стандартів при утримання автомобільних доріг і вулиць. Зокрема, це передбачають статті 128-1 та 140 КУпАП. Санкціями цих статей передбачена сплата штрафу відповідно від 150 до 180 та від 50 до 60 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за порушення правил утримання автомобільних доріг, які стосуються безпеки дорожнього руху, що призвели до пошкодження транспортних засобів.

У подібних випадках, радять правоохоронці, водієві необхідно звернутися в підрозділи Державтоінспекції для фіксації даної пригоди та огляду місця події за участю представників власників вулично-шляхової мережі. Для відшкодування нанесених матеріальних збитків з вини незадовільного утримання вулично-шляхової мережі водіям варто звертатися до суду.

Наблизити стан українських доріг до стандартів цивілізованих країн неможливо ні за рік, ані за два роки. На жаль вади підходу до ремонту полотна дуже глобальні та значущі. В такій ситуації пересічному водієві залишається навчитися відстоювати свої права та добиватися справедливості й відшкодування збитків.


Ольга Номерчук,
УДАІ УМВС України
в Житомирській області


Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Виклад
(0 оцінок)
13 переглядів у вересні
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань

Суспільство
25 вересня внаслідок сильного вітру без електропостачання залишилось 4 лінії по 10 кВ, 101 трансформаторна підстанція та 41 населений пункт в 7 районах області. Упродовж доби до Служби порятунку «101» надійшло одне повідомлення про те, що через негоду поблизу с. Авратин Любарського району впало гілля дерев та перекрили рух транспортним засобам, повідомили в ГУ ДСНС у Житомирській області. На місці події з’ясувалося, що через пориви вітру гілля дерев впало...
Пригоди
ДТП сталася у Радомишлі ввечері 24 вересня. Водій мопеда «Patrol», 32-річна місцева жителька, рухаючись вулицею міста, не впоралась з керуванням та в’їхала в огороджену виїмку на дорозі, що залишилася після робіт у мережі водопостачання, повідомили в ГУ НП у Житомирській області. У результаті ДТП водій та її пасажирка, 26-річна жителька Радомишльського району, отримали тілесні ушкодження різного ступеню тяжкості та були доставлені до місцевої лікарні. У об...
Новини компаній
Останні екземпляри книги "Маріуполь. Останній форпост". Перевидання не буде. Поспішайте купити чесну книгу про події 2014-2015 років в Маріуполі і Приазов'ї. "Маріуполь. Останній форпост" - читають в Празі та Відні, Берліні та Тбілісі, Луцьку і Тернополі, Києві та Львові, Донецьку та Краматорську. Книга говорить голосом тих, хто бачив, чув і сам був учасником страшних і трагічних подій 2014 - 2015 років в Маріуполі. У ній немає оціночних суджень - тільки ф...
Суспільство
Нацбанк оновив дизайн банкноту та удосконалив систему захисту. Із 25 вересня 20-гривнева банкнота нового зразка є законним платіжним засобом та обов’язкова до приймання за її номінальною вартістю всіма фізичними та юридичними особами без будь-яких обмежень на всій території України, повідомили в НБУ. Вона перебуватиме у обігу одночасно з банкнотами 20 гривень зразка 2003 року. Громадянам не потрібно буде обмінювати банкноти попереднього зразка на нові. Пер...
Суспільство
Загальна сума бюджету участі у 2018 році становить понад 15 мільйонів грн. Всього до загальноміського голосування допущено 80 проектів, з них: 43 – великі проекти, 37 – малі, повідомили в мерії. Обрати найкращі проекти ти можеш двома способами: проголосувати на сайті: https://zhytomyr-budget.e-dem.in.ua/#/ Авторизація голосуючих здійснюється в електронній системі за допомогою: BankID, електронного цифрового підпису (ЕЦП). Проголосувати в пунктах супроводу:...
Суспільство
Житомирська область посідає 4 місце в загальноукраїнському рейтингу за темпами виробництва сільськогосподарської продукції із показником у 107%. У тому числі за обсягами виробництва молока – 4 місце, продукції рослинництва та чисельністю поголів’я ВРХ та корів – 5 місце, повідомили в ОДА. Найкращі показники Житомирської області у розрізі рослинництва та тваринництва: 4 місце – за обсягами виробництва молока – вироблено на 1,1 тис. т або 0,3% більше (у 2017...
Новини компаній
Сучасний безконтактний термометр для вимірювання температури тіла і навколишнього середовища - дуже корисний пристрій, який повинен бути в кожному домі. З його допомогою Ви з легкістю і за лічені секунди зможете виміряти температуру тіла членів родини. Але також пристрій дозволить дізнатися й температуру будь-якій поверхні або предмета: стіни, їжі, води. Кожен термометр інфрачервоний безконтактний, представлений у нашому магазині пройшов ретельний відбір і...
Суспільство
Капітальний ремонту по вул. Параджанова буде профінансовано за кошти Державного дорожнього фонду. Загальна протяжність дороги, де проводитимуться ремонтні роботи складає 1,5 км, повідомили в мерії. «У зв’язку з тим, що при проведенні капітального ремонту автомобільної дороги державного значення Т-06-14 Глибочиця – Станишівка через Калинівку, Клітчин , об’їзд великовагового автотранспорту майже півроку здійснювався через Житомир по вул. Корольова та вул. Се...
Суспільство
Пакунок малюка – це безповоротна адресна соціальна допомога, яка видається по одному на кожну дитину. «Область отримала 386 пакунків малюка, які одразу були розподілені на 19 пологових будинків. Вже 63 пакунки отримали мами новонароджених», – повідомив Василь Павлюк, заступник директора департаменту праці, соціальної та сімейної політики ОДА. Пакунок малюка – це безповоротна адресна соціальна допомога, яка видається по одному на кожну дитину, а отримати йо...