
14:15, 4 липня 2011 р.
Податківці Житомира: нові підходи до організації роботи
Двадцять один рік тому постановою Ради Міністрів УРСР від 12 квітня 1990 року були створені державні податкові інспекції в структурі Міністерства фінансів. Державні податкові інспекції почали працювати з другого півріччя 1990 року. Першим робочим днем був понеділок - 2 липня. Саме у цей день відзначається професійне свято працівників податкової служби. Впровадження професійного свята податківців є свідченням загального визначення ролі податкової служби у житті нашої країни.Протягом порівняно невеликого проміжку часу між працівниками державної податкової служби та платниками податків поступово складаються коректні відносини, поширені у всьому цивілізованому світі. Такі докорінні зміни у філософії спілкування й переході від фіскальної до добровільної сплати податків і є найважливішим здобутком останніх років.
Зустрічати професійне свято набагато приємніше, коли виконано завдання з надходження податків і зборів до Державного та місцевого бюджетів. Так, за 5 місяців поточного року інспекцією міста Житомира до Державного бюджету мобілізовано 249,9 млн.грн., що на 30,4% ( 58,2 млн.грн.) більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. До місцевого бюджету надійшло 183,1 млн.грн. В порівнянні з аналогічним періодом минулого року сума надходжень до місцевого бюджету збільшилась на 8,1 % (13,8 млн.грн.). Внаслідок роботи, що проводиться з платниками податків по своєчасній та повній сплаті податкових зобов’язань, за 5 місяців 2011 року до Державного бюджету добровільно сплачено податків і платежів в сумі 231,3 млн.грн., що складає 92,6% в загальних надходженнях. Основними бюджетоутворюючими платниками у місті є - ВАТ «Житомирський завод огороджувальних конструкцій», ВАТ «Житомирський маслозавод», ЗАТ «Ліктрави», Торгово-промислова палата та ін. За п’ять місяців 2011 року від бюджетоутворюючих платників надійшло до Державного бюджету 129,8 млн.грн., що на 13,2 млн.грн., більше аналогічного періоду минулого року. Протягом 5-ти місяців 2011 року платникам відшкодовано податку на додану вартість в сумі 48,2 млн.грн. Сумлінні платники отримують відшкодування податку на додану вартість автоматично. З початку року в автоматичному режимі платникам відшкодовано податку на додану вартість в сумі 6,1 млн.грн. Відшкодування податку на додану вартість в автоматичному режимі це дуже позитивний крок в адмініструванні податку на додану вартість. Чим швидше податкова служба буде відшкодовувати тільки ті суми податку на додану вартість, що правомірно заявлені до відшкодування, тим менше підприємства відчуватимуть нестачу обігових коштів і інтенсивніше зможуть розвиватися.
Важливою складовою діяльності податкової служби є залучення додаткових коштів до бюджетів за рахунок розширення податкового поля. Державна податкова служба офіційно затвердила параметри, за якими шукатимуть мінімізаторів податків та цілу низку внутрішніх документів, що регламентують проведення кампанії з відпрацювання підприємств із «групи ризику». В ДПІ у м. Житомирі створена робоча група з відпрацювання «ризикових» підприємств. Щомісяця податківці Житомира здійснюють моніторинг діяльності платників податків. В результаті цієї роботи з'явилась можливість відокремити у групи ризику суб'єктів господарювання, в яких показники господарської діяльності докорінно відрізняються від показників їх постачальників та покупців, а пряме автоматизоване зіставляння електронних даних з розшифровкою всіх контрагентів дає можливість з'ясувати, хто із платників податків, у яких розмірах у яких розмірах і коли приховав реальні обсяги операцій, а також належні податкові платежі. Для запобігання ухиленню від сплати податків в місті запроваджено ефективні методи взаємодії підрозділів податкової міліції, податкового контролю, оподаткування юридичних та фізичних осіб, юридичної служби. Завдяки цієї взаємодії оперативно відпрацьовуються «податкові ями» та пов'язані з ними суб‘єкти господарювання - вигодокористувачі, проводяться камеральні або документальні перевірки.
Фахівцями податкової інспекції у поточному році проведено 403 перевірок суб’єктів господарювання, за результатами яких донараховано 7,3 млн.грн. податків та штрафних санкцій.
Виплата заробітної плати в «конвертах» залишається поширеним явищем у середовищі окремих роботодавців. Прагнення заощадити на фонді оплаті праці штовхає їх на змову з найманими працівниками, внаслідок чого втрачає значні кошти не тільки бюджет, а й Пенсійний фонд. Тож податківці Житомира докладають зусиль, аби легалізувати заробітну плату. Зокрема проводять, так званий, доперевірочний аналіз фінансово-господарської діяльності підприємств та здійснюють документальні перевірки, запрошують на співбесіди керівників підприємств і руйнують схеми мінімізації податкових зобов’язань зі сплати податку з доходів фізичних осіб. Протягом поточного року за результатами фактичних перевірок було проведено обстеження у 62-х підприємців. За результатами перевірок – обстежень складено 28 актів перевірок, якими виявлено 38 випадків використання найманої праці без укладання трудових угод. Підприємцям нараховано 5,5 тис.грн. єдиного податку.
Одним із наших першочергових завдань податкової служби є налагодження партнерських відносин з платниками податків. Ми усвідомлюємо, що деякі представники малого й середнього бізнесу потребують особливої уваги з боку податківців. Втім кожен платник податків незалежно від розміру капіталу, яким володіє, повинен дотримуватися головної вимоги - працювати у правовому полі, своєчасно і в повному обсязі сплачуючи податки. А обов’язок податківців – вчасно роз’яснити законодавчі норми ти виявити тих, хто ухиляється від сплати податків. Прийняття Податкового кодексу викликало в суспільстві певну напругу, у більшості випадків необґрунтовану. Податковою службою міста Житомира проводиться широко - масштабна робота по роз’ясненню норм Податкового кодексу. Постійно проводяться семінари для різних категорій платників, засідання “круглого столу”, тематичні зустрічі. З початку року відділом масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян проведено 70 семінарів для різних категорій платників з питань застосування норм Податкового кодексу, організовано та проведено 9 засідань «круглих столів», 38 тематичних зустрічей з колективами підприємств за участі керівництва інспекції.
Приділяючи велику увагу роботі з молоддю, у 2011 році працівниками інспекції було здійснено низку заходів, які дали змогу покращити обізнаність молоді у податковому законодавстві, яка спрямована на формування її високої податкової культури. Для учнів загальноосвітніх шкіл в поточному році було прочитано 45 лекцій, проведено 3 ділових гри з питань податкового законодавства. Проведення подібних міроприємств є на лише засобом виховання майбутніх платників по податків, а й джерелом життєво необхідних для них знань у подальшому житті.
Долучаючись до реалізації політики євроінтеграції, підвищену увагу податкова служба приділяє питанням реформування та модернізації податкової служби, у рамках якої запроваджується подання звітності в електронному вигляді. Цей процес є спільним кроком до порозуміння між податковою службою та платниками податків. В сучасних умовах податкова служба повинна стимулювати економічний розвиток країни, сприяти створенню умов для залучення інвестицій, розвитку приватного бізнесу, надходження сталих доходів до державного бюджету, налагодження цивілізованих відносин між державою і підприємцями, формування у громадян високого рівня свідомості щодо добровільної сплати податків.
В.о. начальника державної
податкової інспекції у м. Житомирі М.В.Дубицький
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
12:49
Вчора
20:55
17 березня
ТОП новини
Оголошення
09:46, 16 березня
09:20, 7 березня
09:46, 16 березня
09:46, 16 березня
09:46, 16 березня
live comments feed...