Авторский проект
11:05, 24 грудня 2012 р.

Актуально з Оленою Галагузою

Авторский проект

Житомирське тролейбусно-трамвайне управління, де працює 896 людей, не може впоратися із власною економічною кризою, яка триває роками. Про це свідчить неефективний менеджмент самого підприємства і фінансових щеплень, які робить місцева влада у вигляді виділення субвенцій.

Untitled (1)

Untitled (1)

 Головна проблема комунальних підприємств у Житомирі, у тому числі ТТУ, це невміння заробляти. Водоканал, теплокомуненерго, - усі вони стоять в одному ряду з невдахами. Житомирян заспокоюють, що їх буде врятовано завдяки кредитам. Але той кредит, який було взято ТТУ ще при міському голові Шелудченко, досі не виплачений. Про це нам повідомила головний бухгалтер ТТУ Раїса Бовсунівська.

Untitled (2)

Untitled (2)

 Ще один тягар – це перевезення пільгових категорій населення. На одного платного пасажира припадає 1,5 безкоштовного. Журналіст Віктор Радчук у нашій розмові зокрема акцентував увагу на дітям та військовослужбовцях, які не обліковуються.

“Про які, скажімо службові обов’язки може бути мова, коли службовець їздить у комунальному транспорті на вихідних чи пізно ввечері? І за таки поїздки ніхто не платить”, - говорить Віктор Радчук.

Untitled (3)

Untitled (3)

 Монетизація пільг – ось один із варіантів порятунку управління. Це коли пільги банально переводять у грошовий еквівалент і дають на руки громадянам. Для цього слід розробити механізм, відповідальність за який ніхто не хоче нести.

Занадто багато “халявщиків” обтяжують і без того непростий фінансовий стан ТТУ. На краплю полегшити могла б відмова місцевих депутатів від безкоштовного перевезення. Для більшості з них тролейбуси і трамваї – музейні експонати.
До речі, про експонатів. Такі ми побачили у ДЕПО на вул. Ольжича. Зараз там знаходиться тільки ремонтний цех, а вся база фактично перемістилася у ДЕПО на вул. Вітрука. Слюсарі поскаржилися нам, що з ремонтного обладнання нічого не закуповують. Коли ми зайшли всередину, то застали ледь не кінець світу, про який усі говорять останнім часом. Із мотлоху тут роблять транспортний засіб. Навіть з тих так званих нових тролейбусів, а насправді вживаних, доводиться робити “цукерку”, бо чимало з них мають суттєві пошкодження. Загалом парк ТТУ становить 129 тролейбусів і 32 трамваї.

Untitled (4)

Untitled (4)

 Незважаючи на згадані труднощі, працівники ТТУ продовжують терпіти не завжди вчасну виплату зарплатні. Не витримали, правда, у 2009 році, коли борг по зарплаті становив 9 млн грн і внаслідок чого тролейбуси не вийшли на лінію. Торік також страйкували, правда, не з таким розмахом.

Користувалися із невдоволення працівників стратегічної для Житомира комунальної установи політики. Підбурювали, намовляли, підтримували. У результаті це не допомогло ліквідувати боргову яму і можливості заробляти. Піар перетворився на банальне шоу, якому вже й не ймуть віри.
Мені особисто хочеться вірити, що колись житомиряни будуть насолоджуватися поїздками у тролейбусах і трамваях. Що там буде чисто і комфортно. Що можновладці і керівництво ТТУ зроблять із нього прибуткове підприємство, де працювати буде за честь. Поки ж реалії такі, що коли я запросила міського голову Дебоя проїхатися у тролейбусі для
зйомок своєї авторської телепрограми, він спочатку погодився, але так і не відбулася поїздка. Зверталися з цією пропозицією і до народного депутата Геннадія Зубка. Помічниця пообіцяла переказати, але Зубко так і не наважився проїхатися з простими людьми.
Не виключаю, якби наші політики, як у Європі, пересувалися на громадському транспорті, то знайшлися б рішення для його розвитку.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...