Робота з молоддю у містах та селах Житомирщини: що змінить новий закон

Асоціація міст України розглянула проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законів України (щодо запровадження стандартів Ради Європи для молодіжних центрів і децентралізації роботи з молоддю)» (№2075 від 05.09.2019), який знаходиться на розгляді Комітету Верховної Ради України з питань молоді і спорту.

Законопроєктом встановлюються законодавчі підстави діяльності молодіжних центрів, повноваження органів державної влади та органів місцевого самоврядування з питань молоді.

1. Щодо визначення терміну «молодіжний центр»

Законопроєктом визначається, що молодіжні центри – це неприбуткові установи, які утворюються з метою вирішення питань соціального становлення та розвитку молоді.

Підтримуючи ідею законодавчого визначення терміну, АМУ вважає за недоцільне визначати у Законі організаційно-правову форму діяльності молодіжних центрів.

  • По-перше, на сьогодні вже існують молодіжні центри, утворені як комунальні підприємства. Такі молодіжні центри отримують дохід, який направляється на їх розвиток.
  • По-друге, органи місцевого самоврядування утворюють молодіжні центри за рахунок коштів місцевих бюджетів, враховуючи свою спроможність та потребу територіальної громади. У такому випадку вони самі і визначають найоптимальнішу організаційно-правову форму діяльності молодіжних центрів з урахуванням особливостей регіону.

2. Щодо встановлення норм та нормативів соціального становлення та розвитку молоді

Законопроєктом визначається, що Кабінет Міністрів України затверджує норми та нормативи щодо соціального становлення та розвитку молоді, які є обов'язковими для органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, громадських об’єднань, а також підприємств, установ та організацій.

АМУ звертає увагу, що правові засади формування та застосування державних соціальних стандартів і нормативів визначає Закон України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії» 2017-ІІІ. Але цей Закон не визначає встановлення норм і нормативів щодо соціального становлення та розвитку молоді. АМУ пропонує вирішити законодавчу колізію та за необхідності внести зміни у Закон України 2017-ІІІ.

3. Щодо проведення державної атестації молодіжних центрів

Законопроєктом запроваджується державна атестація молодіжних центрів. Також передбачається, що у разі визнання молодіжного центру неатестованим, такий центр не має права надавати соціальні послуги у сфері соціального становлення молоді та у сфері національно-патріотичного виховання молоді.

  • По-перше, АМУ вважає сумнівною ідею державної атестації молодіжних центрів, не вбачаючи в ньому необхідності. Також, із тексту Законопроєкту не чітко зрозуміло, чи молодіжний центр не може працювати без атестації, чи не може працювати у разі визнання неатестованим. Отже, питання атестації молодіжних центрів потребує дослідження та широкого обговорення.
  • По-друге, молодіжні центри не надають соціальні послуги. Соціальні послуги – це дії, спрямовані на профілактику складних життєвих обставин, подолання таких обставин або мінімізацію їх негативних наслідків для осіб/сімей, які в них перебувають. Надання соціальних послуг регулюється Законом України «Про соціальні послуги».

4. Щодо надання права сільським, селищним, міським радам утворювати молодіжні центри

Законопроєктом пропонується до виключних повноважень сільських, селищних, міських рад віднести повноваження щодо створення молодіжних центрів, призначення і звільнення керівників цих установ.

  • По-перше, повноваження у місцевих рад утворювати молодіжні центри вже передбачено Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні». Так, відповідно до пункту 30 частини першої статті 26 цього Закону до виключної компетенції сільської, селищної, міської ради відноситься створення, ліквідація, реорганізація та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.
  • По-друге, запропонована Законопроєктом норма щодо призначення і звільнення керівників установ не узгоджується із чинним законодавством. Так, призначення на посаду та звільнення з посади керівників підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, на сьогодні відноситься до повноважень сільського, селищного, міського голови згідно з пунктом 10 частини четвертої статті 42 цього Закону.

АМУ вважає за недоцільне виділяти з-поміж усіх комунальних установ окремо молодіжні центри і пропонує пункт 33-3 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» у редакції Законопроєкту виключити.

5. Щодо визначення повноважень виконавчих органів рад з питань молоді

Законопроєктом пропонується надати повноваження виконавчим органам сільських, селищних, міських рад з питань молоді щодо:

  • підготовки і внесення на розгляд ради пропозицій щодо утворення молодіжних центрів, вирішення питань про чисельність працівників таких установ, витрати на їх утримання, здійснення матеріально-технічного забезпечення їхньої діяльності, надання необхідних приміщень;
  • здійснення управління молодіжними центрами, сприяння їхній діяльності, фінансування та контролю за цільовим використанням коштів.
  • АМУ звертає увагу, що при внесенні змін до законів необхідно враховувати їх структуру. Стаття 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» регулює повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері освіти, охорони здоров'я, культури, фізкультури і спорту. Вважаємо за недоцільне виділяти окремо повноваження з питань молоді (пропонована Законопроєктом стаття 32-1), оскільки це не відповідатиме змісту та структурі Закону. До того ж, повноваження з підготовки і внесення на розгляд ради пропозицій щодо комунальних установ не є по своїй суті самостійним повноваженням.
  • АМУ пропонує вилучити статтю 32-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» у редакції Законопроєкту та внести такі зміни до статті 32:
  • назву статті викласти у такій редакцій: «Стаття 32. Повноваження у сфері освіти, охорони здоров'я, культури, фізкультури, молодіжної роботи і спорту»
  • підпункт 1 пункту «а» частини першої після слів «молодіжними підлітковими закладами» доповнити словами «та молодіжними центрами».

Внесення пропонованих АМУ змін до статті 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» повністю врегулює питання уточнення повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад з питань молоді.

Асоціація міст України звертається до парламентського Комітету з проханням врахувати надані пропозиції під час підготовки Законопроєкту № 2075 до другого читання.

аму асоціація міст україни житомирська область молодь законопроект закон україни
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі

Спорт
Традиційно в один із останніх вихідних травня у Житомирі проходить одне із найвидовищніших та найочікуваніших спортивних свят - Велодень. Цей захід проводиться з метою популяризації здорового способу життя, залучення мешканців міста до участі у масових фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходах. У 2019 році до велопробігу долучилося понад 3,5 тис житомирян та гостей міста. Про це повідомляє пресслужба Житомирської міської ради. Захід об’єднує професіона...
Суспільство
Обласний лабораторний центр повідомляє: на Житомирщині зафіксовано 739 випадків коронавірусної хвороби COVID-19 За даними Житомирського обласного лабораторного центру станом на 09:00 31.05.2020 (за минулу добу – 30 травня) зареєстровано нових лабораторно підтверджених випадків – 26. Всього випадків (з наростаючим підсумком) – 739. Одужало всього – 422. Померло всього – 14. За добу надійшло повідомлення про підозру – 20. Всього підозр (з наростаючим підсумк...
Пригоди
Коростишівською місцевою прокуратурою здійснюється процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні за фактом незаконного носіння, зберігання і збуту бойових припасів жителем міста Радомишля (ч.1 ст.263 КК України). Наразі процесуальним прокурором забезпечено участь у розгляді клопотання про застосування фігуранту справи запобіжного заходу у виді тримання під вартою. Ухвалою Радомишльського районного суду від 27.05.2020 підозрю...
Суспільство
Обурені мешканці, котрі проживають по вулиці Клосовського, 14 звернулися до журналістів, аби висвітлити проблему благоустрою. Люди бідкаються: у дощі не пройти без гумових чобіт. Після негоди — майже по коліна калюжі. Про це йдеться в сюжеті телеканалу ctv.ua. «Від доріжки, яка поблизу будинку №19, після сильного дощу просто потоп, ми ледь тут не плаваємо вже. Ось тут, по асфальту, десь на півтора метри варто зробити підйом доріжки, щоб ми можна було пройт...
Суспільство
29 травня 2020 року відбулося позачергове засідання комісії з питань ТЕБ і НС. Про це повідомляє пресслужба Житомирської міської ради. На розгляд комісії було внесено три основних питання. Члени комісії розглянули ситуацію, що склалась в Богунській районній раді, а саме: збільшення кількості людей пенсійного віку зі зверненнями. Також присутні заслухали доповідь представників районної ради та обговорили механіхм дій у даній ситуації. Було вирішено напрацюв...
Суспільство
Відповідні дані наводить Житомирський обласний лабораторний центр. Про це повідомляє пресслужба Житомирської міської ради. Всього випадків (з наростаючимпідсумком) – 719. Одужало всього – 422. Померло всього – 14. За добу надійшло повідомлення про підозру – 26. Всього підозр (з наростаючим підсумком) – 1806. Всього проведено досліджень за добу – 168, з них позитивних–27 в т.ч. 26 нових. Всього проведено досліджень (з наростаючим підсумком) – 7255, з них 89...
Культура
Саме цим займається житомирський дизайнер Олег Земнухов. Багаторічна робота перетворилася у справу усього життя. Найпоширеніші речі в доробку майстра – взуття, одяг та аксесуари. Про талановитого та креативного чоловіка й розповідається у матеріалі ctv.ua. «Чому з коноплі? Тому що це наш український стародавній матеріал, з якого люди виготовляли собі речі, одяг – все, що їх оточувало. Це і упряжі для коней, вона дуже міцна (конопля, – ред.), і доріжки, і м...
Суспільство
Про це повідомляється у Фейсбук-спільноті КП "Житомирводоканал" міської ради. «Роботи із заміни 8 засувок у центральній частині міста - у розпалі. Для їх виконання задіяно 45 працівників водоканалу і 15 одиниць техніки» — йдеться в повідомленні.
Кримінал
Коростишівською місцевою прокуратурою здійснено публічне обвинувачення стосовно жителя міста Коростишева, який систематично вчиняв домашнє насильство над рідною матір’ю. За даними судового слідства, 35-річний чоловік, проживаючи разом із матір’ю, систематично вчиняв психологічне домашнє насильство над нею. Зокрема, ніде не працюючи, просив гроші на прожиття та на алкогольні напої, при цьому постійно вчиняючи сварки, під час яких висловлював погрози на адре...