Робота з молоддю у містах та селах Житомирщини: що змінить новий закон

Асоціація міст України розглянула проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законів України (щодо запровадження стандартів Ради Європи для молодіжних центрів і децентралізації роботи з молоддю)» (№2075 від 05.09.2019), який знаходиться на розгляді Комітету Верховної Ради України з питань молоді і спорту.

Законопроєктом встановлюються законодавчі підстави діяльності молодіжних центрів, повноваження органів державної влади та органів місцевого самоврядування з питань молоді.

1. Щодо визначення терміну «молодіжний центр»

Законопроєктом визначається, що молодіжні центри – це неприбуткові установи, які утворюються з метою вирішення питань соціального становлення та розвитку молоді.

Підтримуючи ідею законодавчого визначення терміну, АМУ вважає за недоцільне визначати у Законі організаційно-правову форму діяльності молодіжних центрів.

  • По-перше, на сьогодні вже існують молодіжні центри, утворені як комунальні підприємства. Такі молодіжні центри отримують дохід, який направляється на їх розвиток.
  • По-друге, органи місцевого самоврядування утворюють молодіжні центри за рахунок коштів місцевих бюджетів, враховуючи свою спроможність та потребу територіальної громади. У такому випадку вони самі і визначають найоптимальнішу організаційно-правову форму діяльності молодіжних центрів з урахуванням особливостей регіону.

2. Щодо встановлення норм та нормативів соціального становлення та розвитку молоді

Законопроєктом визначається, що Кабінет Міністрів України затверджує норми та нормативи щодо соціального становлення та розвитку молоді, які є обов'язковими для органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, громадських об’єднань, а також підприємств, установ та організацій.

АМУ звертає увагу, що правові засади формування та застосування державних соціальних стандартів і нормативів визначає Закон України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії» 2017-ІІІ. Але цей Закон не визначає встановлення норм і нормативів щодо соціального становлення та розвитку молоді. АМУ пропонує вирішити законодавчу колізію та за необхідності внести зміни у Закон України 2017-ІІІ.

3. Щодо проведення державної атестації молодіжних центрів

Законопроєктом запроваджується державна атестація молодіжних центрів. Також передбачається, що у разі визнання молодіжного центру неатестованим, такий центр не має права надавати соціальні послуги у сфері соціального становлення молоді та у сфері національно-патріотичного виховання молоді.

  • По-перше, АМУ вважає сумнівною ідею державної атестації молодіжних центрів, не вбачаючи в ньому необхідності. Також, із тексту Законопроєкту не чітко зрозуміло, чи молодіжний центр не може працювати без атестації, чи не може працювати у разі визнання неатестованим. Отже, питання атестації молодіжних центрів потребує дослідження та широкого обговорення.
  • По-друге, молодіжні центри не надають соціальні послуги. Соціальні послуги – це дії, спрямовані на профілактику складних життєвих обставин, подолання таких обставин або мінімізацію їх негативних наслідків для осіб/сімей, які в них перебувають. Надання соціальних послуг регулюється Законом України «Про соціальні послуги».

4. Щодо надання права сільським, селищним, міським радам утворювати молодіжні центри

Законопроєктом пропонується до виключних повноважень сільських, селищних, міських рад віднести повноваження щодо створення молодіжних центрів, призначення і звільнення керівників цих установ.

  • По-перше, повноваження у місцевих рад утворювати молодіжні центри вже передбачено Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні». Так, відповідно до пункту 30 частини першої статті 26 цього Закону до виключної компетенції сільської, селищної, міської ради відноситься створення, ліквідація, реорганізація та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.
  • По-друге, запропонована Законопроєктом норма щодо призначення і звільнення керівників установ не узгоджується із чинним законодавством. Так, призначення на посаду та звільнення з посади керівників підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, на сьогодні відноситься до повноважень сільського, селищного, міського голови згідно з пунктом 10 частини четвертої статті 42 цього Закону.

АМУ вважає за недоцільне виділяти з-поміж усіх комунальних установ окремо молодіжні центри і пропонує пункт 33-3 частини першої статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» у редакції Законопроєкту виключити.

5. Щодо визначення повноважень виконавчих органів рад з питань молоді

Законопроєктом пропонується надати повноваження виконавчим органам сільських, селищних, міських рад з питань молоді щодо:

  • підготовки і внесення на розгляд ради пропозицій щодо утворення молодіжних центрів, вирішення питань про чисельність працівників таких установ, витрати на їх утримання, здійснення матеріально-технічного забезпечення їхньої діяльності, надання необхідних приміщень;
  • здійснення управління молодіжними центрами, сприяння їхній діяльності, фінансування та контролю за цільовим використанням коштів.
  • АМУ звертає увагу, що при внесенні змін до законів необхідно враховувати їх структуру. Стаття 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» регулює повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері освіти, охорони здоров'я, культури, фізкультури і спорту. Вважаємо за недоцільне виділяти окремо повноваження з питань молоді (пропонована Законопроєктом стаття 32-1), оскільки це не відповідатиме змісту та структурі Закону. До того ж, повноваження з підготовки і внесення на розгляд ради пропозицій щодо комунальних установ не є по своїй суті самостійним повноваженням.
  • АМУ пропонує вилучити статтю 32-1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» у редакції Законопроєкту та внести такі зміни до статті 32:
  • назву статті викласти у такій редакцій: «Стаття 32. Повноваження у сфері освіти, охорони здоров'я, культури, фізкультури, молодіжної роботи і спорту»
  • підпункт 1 пункту «а» частини першої після слів «молодіжними підлітковими закладами» доповнити словами «та молодіжними центрами».

Внесення пропонованих АМУ змін до статті 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» повністю врегулює питання уточнення повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад з питань молоді.

Асоціація міст України звертається до парламентського Комітету з проханням врахувати надані пропозиції під час підготовки Законопроєкту № 2075 до другого читання.

аму асоціація міст україни житомирська область молодь законопроект закон україни
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
Виклад
(0 оцінок)
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Суспільство
На територій комунального підприємства "Лікарня №1" відкрили "Вікно життя". Спеціальний бокс облаштували у корпусі пологового будинку. Про це повідомив директор КП "Лікарня №1" Володимир Мордюк. "Вікно життя" - це спеціальний пункт, де жінка, яка хоче відмовитися від новонародженої дитини, анонімно може залишити своє немовля. Такі бебі-бокси запобігатимуть випадкам, коли немовлят залишаютьу небезпечних місцях. У будь-який період часу жінка може підійти до...
Політика
17 жовтня Віталій Бунечко провів перший особистий прийом громадян. Понад 20 жителів області звернулися до голови ОДА, аби отримати допомогу у вирішенні проблемних питань. "Перший прийом громадян пройшов насичено та велелюдно.  Серед піднятих питань - різнопланові проблеми та складні ситуації, у вирішенні яких громадяни зневірилися знайти вихід. Хоча вирішення більшості задач знаходяться у компетенції місцевої влади, намагаємося знайти чітку дорожню карту д...
Суспільство
14 жовтня, у День захисника України, загинув 20-річний солдат-контрактник Прокопенко Вадим Михайлович. Військовослужбовець був відряджений до військової частини у Донецьку область. Вадим Прокопенко народився 7 вересня 1999 року  в сільській багатодітній родині, яка згодом переїхала до села Турчинівка Чуднівського району. По закінченню школи Вадим навчався в Турчинівському професійному ліцеї, де здобув професії електрогазозварника та слюсаря-ремонтника. Здо...
Суспільство
Інформаційна школа профорієнтації діє з 2017 року у рамках спільного профорієнтаційного проекту "Шлях до майбутньої професії" Житомирського міського центру соціальних служб для сімей, дітей та Житомирського міського центру зайнятості. Для усіх учасників проекту була проведена екскурсія по міській раді, у ході якої діти почули цікаву інформацію про історичне минуле будівлі ратуші, а також побачили працівників міської ради у процесі роботи. Основним завдання...
Суспільство
Президент України Володимир Зеленський підписав Закон «Про внесення змін до статті 133-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за безпідставну відмову у пільговому перевезенні окремих категорій громадян» № 166-ІХ, який був ухвалений парламентом 3 жовтня 2019 року. Закон збільшує санкції за безпідставну відмову водіїв автотранспортних засобів від пільгового перевезення громадян. Так, документ передбачає, що безпі...
Пригоди
17 жовтня поліцейські групи реагування Лугинського відділення під час профілактичних заходів виявили вантажівку, в якій перевозились колоди сосни без супровідних документів. Транспортний засіб затримано для з’ясування усіх обставин. Розпочато кримінальне провадження. Автомобіль «Renault Magnum» з напівпричепом поліцейські зупинили на одній з вулиць селища Лугини близько 19.00. За словами водія, він прямував до Рокитнянського району Рівненської області. Під...
Пригоди
17 жовтня 2019 року група піротехнічних робіт Управління ДСНС Житомирщини знищила три вибухонебезпечні предмети часів минулих війн, що були виявлені напередодні поблизу сіл Раковичі та Негребівка Радомишльського району. У першому випадку на небезпечне відлуння війни натрапили "мисливці за металобрухтом" та сповістили про це рятувальників. Фахівці ДСНС, які прибули до місця виклику, обстежили поле та виявили 1 артснаряд калібром 76 мм та 82 мм мінометну мін...
Політика
Заступник голови Житомирської облдержадміністрації оновив свою декларацію перед звільненням.  Про це повідомляє сайт Житомир.info. В декларації за період з 1 січня по 11 жовтня 2019 року Лагута додав інормацію про третю фірму, яка належить його дружині - ТОВ "Лізинг Україна". На сайті YouControl зазначено, що фірма зареєстрована в Києві 14 січня 2019 року й займається фінансовим лізингом. Уставний капітал ТОВ - 50 тис. грн. У попередніх деклараціях Ярослав...
Суспільство
Людмила Поплавська на своїй сторінці фейсбук звернулась до житомирян та гостей міста. Повний текст звернення нижче: Шановні житомиряни і гості міста! Вдруге звертається до Вас рідна сестра Маріанни (Марини) Францівни Поплавської. Дуже прошу всіх людей бути коректними і толерантними щодо питання про встановлення пам'ятника саме на Корбутівському кладовищі моїй близькій людині, щоби попередити маніпулювання і спекуляції на цій темі. Закликаю окремих громадян...