09:30, 23 січня 2011 р.
Не поспішай, бо встигнеш
Здавалося б, практично усі водії чудово розуміють ризик стати учасниками дорожньо-транспортної пригоди через банальне перевищення швидкості руху. Але, як показує практика, цього усвідомлення замало. На жаль, культури дорожнього руху у нас явно не вистачає. І від цього страждаємо тільки ми з вами.
На прес-конференції, що відбулася 21 січня, заступник начальника УДАІ УМВС України в Житомирській області Іван Прохоренко підтвердив вищесказане статистичними даними:
– Упродовж минулого року на автошляхах Житомирської області сталося 3212 дорожньо-транспортних пригод з вини водіїв автотранспорту, в яких 152 людини загинуло, ще 850 було травмовано.
Якщо говорити про причини, що призвели до цих дорожньо-транспортних пригод, то левова частка з них сталися через перевищення дозволеної швидкості водіями авто. Як проказує практика, навіть якщо у місті перевищувати допустиму швидкість на 5 км, це подвоює ризик отримання травм, навіть смертельних. Що вже й говорити коли на спідометрі автівки, що несеться трасою, стрілка перевалює далеко за сотню? Якщо ж на шляху якийсь сумлінний водій буде дотримуватися встановленої на тій чи іншій ділянці швидкості, то інший, нехтуючи усіма правилами й лімітами, може раптом не впоратись з керуванням і вилетіти з дороги, зачепивши при цьому того, хто їде не поспішаючи. Ось тобі й ДТП з постраждалими.
– На противагу розповсюдженій думці, саме для того, щоб попередити трагедію, а не зробити показник або заробити грошей, інспектору ДАІ важливо виміряти швидкість руху транспортного засобу, - продовжує Іван Михайлович. – У цьому нам допомагають спеціальні прилади, які дозволяють визначити, з якою швидкістю рухається той чи інший автомобіль.
На зміну дещо застарілим «Бар’єрам» різних поколінь, «Іскрам» і «Соколам» на озброєння працівника ДАІ надійшли більш сучасні вимірювачі швидкості. Зокрема – радіолокаційний «Беркут», скандально відомий «Візир» і лазерний «TruCam». Два останні дозволяють не тільки фіксувати час порушення та швидкість руху того чи іншого транспортного засобу, але й проводять фото- і відезйомку автомобіля-порушника з визначенням його державного номеру й навіть точних координат місцевості (включаючи широту та довготу!), де це порушення сталося. При цьому, що дуже важливо, все відбувається без будь-якого втручання інспекторів ДАІ.
«Візир» знову вартує дороги
Серед українських водіїв цей прилад зарекомендував себе скоріше негативно. Принаймні, його впровадження в маси відбувалося боляче і з конфліктами. Проте попри всілякі дебати і величезну кількість нарікань та судових розглядів, що хвилею прокотилися майже всією Україною у зв’язку з погрішностями «Візира», російський вимірювач швидкості таки залишився на озброєнні українських даішників. Правда, з деякими поправками щодо його використання.
– Наразі «Візир» використовується не в автоматичному режимі, - розповідає Іван Прохоренко, - а застосовується в так званому режимі відкритому. Це означає, що під час фотофіксації порушення водія зупиняють і складають протокол у його присутності. На сьогодні це єдиний юридично вірний метод використання приладу.
Між тим, «Візир» має свої переваги. Він дозволяє вимірювати швидкість на відстані не менше 400 метрів. Може працювати в двох режимах: здійснення контролю з вимірюванням швидкості та контроль без вимірювання швидкості. В першому випадку, за допомогою певної функції, інспектором задається ліміт швидкості. Якщо швидкість руху автомобіля буде перевищувати його, прилад зробить знімок або відеозапис. «Візир» забезпечує внесення у кадр інформації про дату, час та швидкість транспортного засобу. В другому випадку прилад може використовуватися як фотоапарат або відеокамера, наприклад, для фотографування місця ДТП. Усі зроблені кадри зберігаються в енергонезалежному архіві.
Житомирська область багата на 15 приладів «Візир». Ціна одного складає 23 тисячі гривень.
Радіолокатор «Беркут» простий і зручний у користуванні
Головна перевага «Беркуту» - фіскальна пам’ять, куди вносяться усі виявлені порушення ліміту швидкості руху. Прилад може зберігати до 700 фіксацій, кожна з яких включає дані про швидкість і час. Стерти інформацію самостійно інспектору не вдасться – це може зробити тільки комп’ютерна програма, яка дозволяє обмін даними. А це вже своєрідний контроль за роботою інспекторів ДПС, які повинні детально оформити кожне порушення швидкісного режиму.
У підрозділах ДАІ області використовується 17 приладів «Беркут», вартість кожного з яких – 17 тисяч гривень. Запчастини до нього надходять з Росії, а Україна складає їх і встановлює вітчизняне програмне забезпечення.
– «Беркут» може працювати автономно, - пояснює Іван Прохоренко. - Він оснащений акумулятором, активної роботи якого вистачає до 12 годин. Крім того, прилад може вимірювати швидкість навіть з патрульного автомобіля, який рухається. Якщо інспектор не встиг зафіксувати швидкість автомобіля, який їде йому назустріч, то він може виміряти її, розвернувшись в напрямку руху авто, і передати наступному патрулю вимогу зупинити порушника. Більше того, частота оновлювання показників «Беркута» дуже висока – кожне наступне вимірювання може здійснюватися після 1 секунди.
«Американець» на українських дорогах
Ще в 2009 році атестацію в Україні пройшов розроблений спільними зусиллями американських фахівців вимірювач швидкості «TruCam», так званий «чесний радар». Камери цієї моделі активно використовуються на дорогах Старого Світу. Вартість одного радара складає близько 88 тисяч гривень. В розпорядженні працівників ДАІ нашої області 4 таких прилади.
Розробники врахували усі побажання щодо удосконалення вже наявних вимірювачів швидкості й постаралися не повторювати попередні помилки, наділивши свій витвір лазерною наводкою. Відтак, на фотознімках, зроблених «чесним радаром», автомобіль порушника позначається червоним хрестиком. До того ж, щільність потоку автотранспорту для приладу не має ніякого значення.
Фіксувати ж швидкість технологія дозволяє на відстані до 1200-1500 км. Ще одна принципова відмінність «американця» - наявність GPS-датчика. Таким чином, кожна фотографія має проставлені координати місцевості.
«TruCam» має чимало флеш-пам‘яті – в автоматичному режимі його запас – 40 тисяч фотографій. Іншими словами, дві з половиною сотні потенційних порушників на годину. При цьому запасу батарей радара вистачає на 15 годин автономної роботи.
Закінчуючи демонстрацію приладів, заступник начальника УДАІ УМВС в області Іван Прохоренко відмітив:
– Сьогодні популярністю серед керманичів користуються так звані антирадари, що попереджають про те, що на певній відстані встановлено вимірювач швидкості руху. В цьому нічого поганого немає, оскільки ці засоби теж виконують своєрідну профілактичну функцію, примушуючи водія скинути швидкість. Тим не менше, я вкотре хотів би звернути увагу водіїв на їх особисту безпеку. Якщо на дорозі встановлено знак з указуванням ліміту швидкості, то це, певне, не просто так. І краще за все поберегтися.
А ще Іван Михайлович попросив керманичів не сердитися на працівників ДАІ, що виконують свої прямі службові обов’язки за допомогою радара. Адже, по суті, вони ж не вийшли на лінії, щоб спіймати саме вас. Не порушуйте – і тоді вам не загрожуватимуть ніякі найновіші технічні засоби даішників, ні вони самі,ані можливі трагедії.
Нетверезому водієві на замітку
В підрозділах ДАІ Житомирської області використовуються нові технічні засоби для виявлення алкоголю в крові водіїв. Ці тестери виробляються в Німеччині. Алкотестер на основі аналізу повітря, що видихається в трубку людиною, дозволяє впродовж 5 хвилин виявити водія, що перебуває у стані алкогольного сп’яніння.
Звичайно, водій, якого працівники ДАІ запідозрили у вживанні міцних напоїв, має право засвідчити свій стан у спеціалізованих закладах. Але для тих, хто виявиться готовим не відходячи від місця зупинки свого транспортного засобу довести протилежне, пропозиція дихнути в новомодну трубочку стане практично новою послугою, яку надає Державтоінспекція.
– Цей прилад з дуже високою точністю показує рівень алкоголю, - продовжує Іван Михайлович. - При цьому його неможливо обманути. Оскільки він фіксує всі виміри, видає сигнали помилки, якщо водій видихає в трубку недостатню кількість повітря, або, навпаки, під час вимірювання замість видиху робить вдих. У таких випадках прилад припиняє тест і видає звукове та текстове повідомлення.
Алкотестер показує тільки дані, що стосуються вживання людиною алкогольних напоїв і не реагує на вживання ліків, які містять спирт. Результати тесту передаються на міні-прінтер, який видає чек з показами. Пам'ять приладу розрахована на 250 результатів зі вказуванням номера тесту, дати і часу.
Під час проведення прес-конференції заради спортивного інтересу журналісти особисто випробували алкотестер. Перед тим бажаючим протестуватися були запропоновані символічні 50 грамів коньяку. Результат тесту – 0,22 проміле алкоголю в крові. З такими показниками за кермо точно – ні-ні!
Як журналісти радарами порушників ловили
Одразу ж після прес-конференції журналістам випала унікальна нагода відчути себе працівником ДАІ, що слідкує за порядком на дорозі по вул. Ватутіна в обласному центрі. Порушників вони намагалися виявити за допомогою нещодавно представлених їм приладів вимірювання швидкості руху.
А головне, у чому точно впевнилися представники житомирських ЗМІ, так це в тому, що ніякі різкі рухи назустріч транспортному засобу не впливають на результати, що показує прилад. І нічого ніде в них не підкрутиш, щоб штучно зробити порушника, а зафіксовану інформацію самостійно ніяк не видалиш.
Ольга Номерчук,
УДАІ УМВС України
в Житомирській області
«Візир» знову вартує дороги
Радіолокатор «Беркут»
вимірювач швидкості «TruCam»
Алкотестер на основі аналізу повітря
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
ТОП новини
Оголошення
13:18, 1 грудня
07:56, 29 листопада
09:09, 27 листопада
15:03, 28 листопада
7
15:03, 28 листопада
3
live comments feed...