
13:00, 4 березня 2011 р.
ПДВ будуть повертати, але всім
Розказала 2 березня під час брифінгу для представників засобів масової інформації заступник голови державної податкової адміністрації у Житомирській області Лілія Куришко.
У 2010 році платниками області було заявлено до повернення:
– на розрахункові рахунки 240,6 млн. грн. податку на додану вартість, що на 83,1 млн. грн., або на 35,7 відс. менше, ніж у 2009 році (323,8 млн. грн.);
– в рахунок сплати майбутніх платежів 99,3 млн. грн. ПДВ, що на 53,9 млн. грн. більше ніж за 2009 рік (45,4 млн. грн.).
На зменшення суми заявленого до відшкодування на розрахункові рахуни ПДВ вплинуло зменшення обсягів експортних операцій по платниках області, що заявляють до відшкодування ПДВ.. Так, у поточному році відсоток експортних операцій . (43,9 відс.) даної категорії платників в загальному обсязі поставки за 2010 рік зменшився на 5,6 відс. в порівнянні з 2009 роком (49,5 відс.).
За 2010 рік платникам області всього відшкодовано184,8 млн. грн, в тому числі:
- грошовими коштами з Державного бюджету України 85,8 млн. грн. податку на додану вартість. На розрахункові рахунки платників відшкодовано ПДВ у 2,7 рази менше, ніж у 2009 році (229,6 млн. грн.);
- облігаціями внутрішньої державної позики - 99,0 млн. грн. 54 платникам (відповідно до ст. 25 Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік», постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2010 року № 368 «Про випуск облігацій внутрішньої державної позики для відшкодування сум податку на додану вартість»).
У відсотковому співвідношенні загальної суми відшкодування до суми заявки: в 2010 році відшкодовано 76,91 відсотки, в 2009 році – 70,9 відсотків.
Протягом 2010 року із загального обсягу відшкодованого ПДВ на розрахункові рахунки найбільшу питому вагу (92,9 відс. або 85,8 млн. грн.) складають суми відшкодування промисловим підприємствам – виробникам, що здійснюють експортно – імпортні операції.
Державна податкова адміністрація в області бюджетний ресурс по відшкодуваню ПДВ, в першу чергу, використовує на погашення бюджетної заборгованості з ПДВ підприємствам – виробникам, промисловим підприємствам, які здійснюють експортно – імпортні операції, вчасно та в повному обсязі сплачують податки до Державного бюджету України.
В результаті проведених перевірок за 2010 рік зменшено бюджетне відшкодування на 103,2 млн. грн.
При організації та проведенні позапланових виїзних перевірок з питань достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість вживаються заходи щодо упередження неправомірно заявленого бюджетного відшкодування, а саме:
- аналіз постачальників, які формують загальний податковий кредит та направлення запитів до ДПІ обліку основних постачальників щодо проведення зустрічних перевірок з метою дослідження ланцюга постачання товару до виробника (імпортера) та фактичної сплати податку на додану вартість до бюджету;
- опрацювання відхилень, встановлених системою автоматизованого співставлення податкових податкових зобов'язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України, між сумами податкових зобов'язань та/або податкового кредиту з податку на додану вартість;
Основні порушення податкового законодавства, що встановлено в ході проведення перевірок:
1. Пп. 7.7.2 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»
- відсутність сплати від’ємного значення попереднього податкового періоду;
- невірно визначено сплату (не враховано наявність кредиторської заборгованості на початок періоду)
2. Пп. 7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»
- невірно визначено від’ємне значення (занижено ПЗ, завищено ПК)
3. Пп. 7.4.1 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»
- придбано товари (роботи, послуги) не у зв’язку з використанням у господарській діяльності платника.
4. Пп. 7.4.3 п.7.4 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»
- невірно зроблено розподіл податкового кредиту в зв’язку з використанням в оподатковуваних операціях і пільгових операціях.
5. Пп. 7.7.11 п.7.7 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість»
- обсяги оподатковуваних операцій за попередні 12 місяців менші ніж сума, заявлена до відшкодування;
- платник був зареєстрований платником ПДВ менше ніж 12 календарних місяців;
- платник не проводив діяльність протягом 12 останніх місяців.
У зв’язку з набранням чинності з 1 січня 2011 року Податкового кодексу України основним нововведенням у процедурі бюджетного відшкодування ПДВ відповідно до Податкового кодексу є запровадження механізму автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ.
На виконання п.200.20 ст. 200 Податкового Кодексу платники податку, які подали декларації із заявленими сумами бюджетного відшкодування ПДВ, підлягатимуть опрацюванню в автоматичному режимі на відповідність критеріям, визначеним у п.200.19 ст.200 Податкового Кодексу, а саме:
Одночасно відповідають 4 (чотирьом) критеріям:
1) такі платники податку не перебувають у судових процедурах банкрутства відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом";
юридичні особи та фізичні особи - підприємці включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців і до цього реєстру стосовно них не внесено записів про:
а) відсутність підтвердження відомостей;
б) відсутність за місцезнаходженням (місцем проживання);
в) прийняття рішень про виділ, припинення юридичної особи, підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
г) визнання повністю або частково недійсними установчих документів чи змін до установчих документів юридичної особи;
ґ) припинення державної реєстрації юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця та стосовно таких осіб відсутні рішення або відомості, на підставі яких проводиться державна реєстрація припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;
2) здійснюють операції, до яких застосовується нульова ставка (питома вага яких протягом попередніх дванадцяти послідовних звітних податкових періодів (місяців) сукупно становить не менше 50 відсотків загального обсягу поставок (для платників податку з квартальним звітним періодом - протягом попередніх чотирьох послідовних звітних періодів));
3) загальна сума розбіжностей між податковим кредитом, сформованим платником податку за придбаними товарами/послугами та податковими зобов’язаннями його контрагентів, в частині постачання таких товарів/послуг, за даними податкових накладних, не перевищує 10 відсотків заявленої платником податків суми бюджетного відшкодування;
4) у яких середня заробітна плата не менше ніж у два з половиною рази перевищує мінімальний встановлений законодавством рівень у кожному з останніх чотирьох звітних податкових періодів (кварталів), встановлених розділом IV цього Кодексу;
Мають один з наступних критеріїв:
1) або чисельність працівників, які перебувають у трудових відносинах з такими платниками податку, перевищує 20 осіб у кожному з останніх чотирьох звітних податкових періодів (кварталів), встановлених розділом IV Кодексу;
2) або має основні фонди для ведення задекларованої діяльності, залишкова балансова вартість яких на звітну дату за даними податкового обліку перевищує суму податку, заявлену до відшкодування за попередні 12 календарних місяців;
3) або рівень визначення податкового зобов’язання з податку на прибуток до сплати до бюджету (відношення сплаченого податку до обсягів отриманих доходів) є вищим від середнього по галузі в кожному з останніх чотирьох звітних податкових періодів (кварталів), встановлених розділом IІІ цього Кодексу;
Також обов’язковий критерій - не мають податкового боргу.
Відповідно до ст.200.20 Податкового Кодексу, Наказом ДПА України від 25.01.11 №42 затвердженоПорядок визначення відповідності платника податку критеріям, які дають право на автоматичне бюджетне відшкодування. Даний Порядок зареєстровано в Міністерстві юстиції України 31.01.11 за №136/18874.
Визначення відповідності платника податку зазначеним критеріям проводиться в автоматизованому режимі протягом 15 календарних днів після граничного терміну подачі звітності.
За результатами проведення автоматизованої звірки відповідності даних платника критеріям на автоматичне відшкодування центральний орган державної податкової служби не пізніше 15-го календарного дня після граничного терміну подачі звітності формує два переліки платників податку:
1) перелік платників податку, що відповідають критеріям, визначеним у Кодексі, та мають право на автоматичне бюджетне відшкодування ПДВ;
2) перелік платників податку, які не відповідають критеріям, визначеним у Кодексі, та не мають права на автоматичне бюджетне відшкодування ПДВ.
Зазначені переліки не пізніше 15-го календарного дня після граничного терміну подачі звітності доводяться до відома та використання в роботі до органів державної податкової служби.
Орган державної податкової служби протягом 17 календарних днів після граничного терміну подачі звітності повідомляє платника податку про невідповідність критеріям на автоматичне бюджетне відшкодування з наданням детального пояснення і розрахунків за критеріями, значення яких не дотримано (за формою згідно з додатком до Порядку, яка формується на підставі даних переліку платників податку, які не відповідають критеріям, визначеним у Кодексі, та не мають права на автоматичне бюджетне відшкодування ПДВ). Платнику надано право оскаржити таке рішення у встановленому порядку.
Лілія Куришко наголосила, що фактично процедура автоматичного відшкодування податку на додану вартість розпочинається з березня поточного року. І виходячи із визначеного законодавством переліку критеріїв, лише 4-6 платників області, фінансові результати діяльності яких свідчать про наявність належного рівня податкової культури, відсутність ознак мінімізації податкових зобов’язань, застосування прозорого механізму формування сум бюджетного відшкодування ПДВ, підлягають першочерговому опрацюванню в автоматичному режимі та можуть претендувати на автоматичне бюджетне відшкодування ПДВ.
Тобто, як показав попередній аналіз, з 62 платників податків Житомирщини, що заявили про бюджетне відшкодування ПДВ, менше 10 відсотків підприємств підпадають під ці критерії. В основному платники не відповідають критеріям через низький рівень зарплати і розходження у системі зіставлень.
Таким чином, умови для виплати зарплати «в конвертах» стають дедалі невигіднішими для роботодавців.
У разі, якщо платники не підпадають під автоматичне відшкодування проводяться документальні невиїзні або виїзні позапланові перевірки.
ДПА у Житомирській області
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
09:15
18 грудня
16:10
16 грудня
12:00
14 грудня
12:50
13 грудня
Оголошення
13:10, 9 грудня
12:27, 17 грудня
