• Головна
  • У Житомирі 500 споживачів щомісяця відключають від енергопостачання через борги
12:09, 25 липня 2011 р.

У Житомирі 500 споживачів щомісяця відключають від енергопостачання через борги

Щомісяця в Житомирі через борги за спожиту електроенергію відключається від енергопостачання в середньому понад 500 споживачів. У багатьох із них - великі суми, які район електромереж (РЕМ) намагається повернути судовими рішеннями. Про причини такої невтішної статистики в коментарі кореспондентові УКРІНФОРМу розповів заступник директора Житомирського району електромереж по роботі із побутовими споживачами Михайло Бурківський.

За словами посадовця, Житомирський РЕМ обслуговує 107 тисяч побутових споживачів. Ситуація з відключенням боржників дійсно стає вже традиційною, адже повторюється місяць у місяць. Зокрема, в червні було відрізано від енергопостачання 535 споживачів, які заборгували по 300 гривень і більше. Їх відключення відбувається як з опори, так і з лічильника.

"Дуже проблемним і дороговартісним є відключення з опори. Гаситься лінія, відключається трансформаторна підстанція, ставиться заземлення, потім знову підключається. Усе робиться виключно через диспетчера", - пояснив М. Бурківський. Тому, щоб повторно підключити світло з опори (від лінії електропередачі), споживач повинен заплатити 417 грн. Повторне підключення з лічильника коштує 60 грн. В обох випадках воно відбувається після сплати боргу упродовж трьох днів.

Зрозуміло, що ситуація з відключенням несе із собою певні побутові незручності та стреси. Інколи причиною виникнення заборгованості є недбалість споживача, який просто забуває сплатити вчасно; інколи - хвороба, яка тягне за собою дороговартісне лікування; або якась інша важлива причина, коли людина не може заплатити вчасно. Однак, підкреслив М. Бурківський, немає таких питань, які б не можна було вирішити. "Основна причина в тому, що люди не звертаються до нас із своїми проблемами. Але, коли немає проплати від споживача по два-три місяці та більше, а контролера не допускають до приладу обліку, то ми вимушені припинити постачання електроенергії до з'ясування причини. У нас просто не залишається іншого виходу. Тоді одразу людина з'являється і починає розповідати про своє життя... Чому б це не зробити вчасно? Дзвоніть, попереджайте контролерів, і ніхто вас не відключатиме", - зазначив М. Бурківський.

Коментуючи питання, посадовець порушив тему мінімальних сум на відключення. Річ у тім, що на рахунку друкується нагадування про те, що зазначену до сплати суму за спожиту електроенергію споживач має сплатити в десятиденний термін з моменту отримання рахунку. Крім того, підписуючи договір з РЕМом, споживач зобов'язується щомісяця розраховуватися за надану послугу. "Тобто немає того мінімуму, за яким відбувається відключення, але в основному "висять" борги від 120-150 грн. Для нас це вже тривожний сигнал, бо таких неплатників у нас близько 30%. Тому перед нами поставлена задача відключати тих, хто має борг від 100 грн і вище", - зауважив М. Бурківський.

За підрахунками фахівців, якщо навіть 10% споживачів не сплатили по 100 гривень, то сума недоплати по РЕМу за місяць за спожиту електроенергію становить 100 тис. грн. Якщо ж додати ще боржників з 400 грн і вище, тоді недоплата виходить до одного мільйона гривень за місяць.

Підсумовуючи розмову, М. Бурківський зазначив, що заборгованість - це не безвихідь і не вимога одразу сплатити всю суму. Якщо споживач дійсно має важливу причину, то він має звернутися до РЕМу і скласти угоду на погашення заборгованості, сплатити за повторне підключення, а потім сумлінно виконувати графік погашення заборгованих коштів. Наразі в Житомирському РЕМі до тисячі таких угод. "Але якщо вже й по графіку споживач не сплачує, тоді його відключають до повного погашення заборгованості", - наголосив енергетик.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...